Translate to become into Spanish in the box below.
Answer:
Explanation:
Spanish traslation:
Traduzca para convertir al español el cuadro a continuación.
Un símbolo es _________ de una idea. La semilla la representación el argumento el opuesto 2. La lupa en esta obra representa _________. La guerra la ceguera la opresión la creación artística 3. Las aves en la obra representan _________. La libertad la muerte el miedo la sabiduría 4. El personaje de la obra parece _________ mundo exterior. Interesado en el inspirado por el aislado del creado por el 5. La máquina de pinturas puede reflejar la influencia de _________. Los artistas de la vanguardia la guerra Benjamín Peret su padre
The answer responses are:
Un símbolo es la representación de una idea.La lupa en esta obra representa la creación artística.Las aves en la obra representan la libertad.El personaje de la obra parece aislado del mundo exterior.La máquina de pinturas puede reflejar la influencia de los artistas de la vanguardia.What is the sentences about?The given statements are related to symbolism and representation in art. Here are the explanations for each statement:
Un símbolo es la representación de una idea: This statement means that a symbol is used to represent an idea, concept, or object. In art, symbols are used to convey meaning or emotion to the viewer. The symbol can be a visual image, an object, a word, or a sound that stands for something else.
La lupa en esta obra representa la creación artística: This statement means that the magnifying glass in the artwork represents the process of artistic creation. The magnifying glass is a tool that allows the artist to examine details closely and see things in a different way, which can be a metaphor for the process of creating art.
Learn more about symbolism from
https://brainly.com/question/200830
#SPJ1
1. Tú__quince años.
2. Ella___hambre.
3. Nosotros___una abuela simpática.
4. Yo___dos hermanas
5. Vosotros___el cabello lago.
6. Roberto y Carlos___una hermana.
7. Maria y Laura___los ojos azules.
8. Luis y yo__un perro y u n gato
9. Usted___el cabello corto
10. EI___sed.
Spainish 2 02. 08 evaluacion escrita
Answer:
Explanation:
Hola Jessie, lo primero que tienes que hacer para llegar al supermercado es bajar por King Street,debes detenerte en la señal de pare. No pase Miramar, en su lugar, gire a la derecha en la
el caballero de la armadura oxidada ideas principales de inicio , desarollo y desenlace
Como se pueden promover los derechos de la mujer en ámbitos como el trabajo, la política y la cultura
En ámbitos como el trabajo, la política y la cultura se pueden promover los derechos de la mujer permitiendo una activa participación de las mismas.
¿Cómo proteger los derechos de la mujer en diferentes ámbitos?Aún en el siglo XXI los derechos de las mujeres en especial el derecho a participar y ser considerada de igual forma que un hombre son vulnerados. Lo anterior puede ser evitado si se promueve una activa participación de las mujeres y además se cuentan con mecanismos de protección de las mismas para casos como el acoso o el pago de un salario no justo.
Aprenda más sobre derechos en https://brainly.com/question/23899645
#SPJ1
1. Introduction (Hello Isabel, my name is and I live in The United States. Use the verb SER and VIVIR) (masculine))
Answer:
Hola isabel mi nombre es ... y yo vivo en los estados unidos
Explanation:
6. Ang ibig sabihin nito ay "with knowledge" o may kaalaman.
A. konsensiya
B. kaluluwa
C. katalinuhan
D. kamalayan
7. Ang batas na ito ay taglay mo at ng lahat ng tao mula nang ikaw ay
likhain
A. batas trapiko
B. batas military
C. ordinansa ng barangay
D. likas na batas moral
8. Nakatanim na sa iyong - at ang likas na batas moral na
siyang tumutulong upang maunawaan mo ang tama at mali.
A. kamay at paa
B. puso at isip
C. mata at bibig
D. isip at kaluluwa
nag likas na batas moral na sumasakan sa lahat ng tao ano
ty
Answer:
K
Explanation:
6.b
7.a
8.d
Yan lang po ang sagot ko sana ma brainlest niyo po salamat
50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE
Answers in bold and underlined.
PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.
Translation 1:
Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.
Translation 2:
Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.
Translation 3:
Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.
Translation 4:
Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.
Translation 5:
Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.
Translation 6:
Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorioAnswer 1: El libro está cerca del escritorio.
Translation 1: The book is near the desk.
Question 2: ustedes / al lado / puertaAnswer 2: Ustedes están al lado de la puerta.
Translation 2: You are by the door.
Question 3: calculadora / entre / computadorasAnswer 3: La calculadora está entre la computadora.
Translation 3: The calculator is between the computer.
Question 4: lápices / sobre / cuadernoAnswer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.
Translation 4: The pencils are above the notebook.
Question 5: estadios / lejos / libreríaAnswer 5: Los estadios están lejos de la librería.
Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.
Question 6: mochila / debajo / mesaAnswer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.
Translation 6: The backpacks are under the table.
Question 7: tu / en / clases de historiasAnswer 7: Tu estas en las clases de historias.
Translation 7: You are in history classes.
Question 8: reloj / a la derecha / ventanaAnswer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.
Translation 8: The clock is to the right of the window.
Question 9: Rita / a la izquierda / JulioAnswer 9: Rita está a la izquierda de Julio.
Translation 9: Rita is to Julio's left.
Make sure this conversation is in Spanish, and make sure the words are not advanced, make it simple, and make it something a beginner in Spanish 1 should know.
An example conversation would be: Hola, ¿Cómo estas?, ¿Vas para la escuela?, ¿En qué te vas a ir, tienes auto o esperas el bus?.
How to create a conversation with the available vocabulary?To create a conversation with the available vocabulary we must read all the vocabulary words and identify what topics we could include in it. Once we have carried out this procedure we can begin to write our conversation as shown below:
Personaje 1: Hola, ¿Cómo estas?
Personaje 2: Bien y ¿tú?
Personaje 1: Estoy bien, ¿Vas para la escuela?
Personaje 2: Claro que sí, estoy esperando a mi padre, iré en coche y ¿tú?
Personaje 1: Yo también voy para la escuela pero iré en bus.
Personaje 2: Entonces creo que podrías ir conmigo en el auto de mi padre, él vive cerca de la estación de tren y ya viene en camino.
Personaje 1: Perfecto, gracias por llevarme. Yo también solía vivir cerca a la estación de tren y me iba en tren a la escuela.
Personaje 2: Cuando no me voy con él, debo ir en bicicleta a la escuela. Yo vivo allí en la casa de color azul celeste.
Personaje 1: Gracias por llevarme con ustedes, me encanta.
Learn more about conversations in: https://brainly.com/question/29750438
#SPJ1
Que expresa la música?
Answer:
Describir situaciones, expresar sensaciones, emociones, sentimientos o ideas puramente musicales.
Complete with an appropriate word.
1. Había una _______ Por las called de pueblo
2. Ellos ponían De Flores en las De los muertos
3. Las tumbas están en
4. Se pone una Para cubrir la cara
5. Es el De un muerto. Tiene muchos huesos.
6. Uns calavera es un .
Rewrite using another word.
1. Había un desfile durante las fiestas del santo patrón.
2. Todos iban al cementerio..
3. En el cementerio hay mausoleos. -
4. Los muertos están enterrados en el cementerio.
- La señora elaboraba bizcochos..
5. Nadie sabía quiénes eran porque llevaban máscaras.
Answer:
Here are the sentences rewritten with different words:
Había una desfile Por las called de pueblo
Había un desfile durante las fiestas del santo patrón.
Ellos ponían De Flores en las De los muertos
Todos iban al cementerio..
Las tumbas están en mausoleos
En el cementerio hay mausoleos. -
Se pone una ataud Para cubrir la cara
Los muertos están enterrados en el cementerio.
Es el cadáver De un muerto. Tiene muchos huesos.
La señora elaboraba bizcochos.
Uns calavera es un cráneo .
Un cráneo es un .
Here is a summary of the rewrites:
• Desfile (procession) instead of _______
• Cementerio (cemetery) instead of por las called de pueblo
• Todos iban al cementerio (everyone went to the cemetery) instead of Ellos ponían De Flores en las De los muertos
• Mausoleos (mausoleums) instead of Las tumbas están en
• Ataud (coffin) instead of Se pone una Para cubrir la cara
• Cadáver (corpse) instead of Es el De un muerto. Tiene muchos huesos.
• Cráneo (skull) instead of Uns calavera es un
Please let me know if any of the rewrites or changes are unclear. I can provide additional examples or explanations if needed.
Explanation:
Cómo se cambia el idioma ayuda
Que significa Se hunde volando en
el cielo?
Answer: Miedo yo cero
Explanation:
Answer:
The translation is, "It sinks flying into the sky."
Las escuelas españolas VHL
Answer:
Spanish schools VHL
Explanation:
Which word best completes this sentence?
Mi amiga _______________ el papel de Rapunzel en la obra dramática.
A.
dice
B.
bajar
C.
subir
D.
desempeña
Answer:
Mi amiga desempeña el papel de Rapunzel en la obra dramática.
gioconda belli es una poeta y novelista salvadoreña.
Answer:
¡Sí, es cierto!
Explanation:
Gioconda Belli es una autora, novelista y poeta nicaragüense. Gioconda Belli. Belli en la Feria del Libro de Leipzig de 2016. Nacido el 9 de diciembre de 1948 (74 años) (1948-12-09)
Cual es el mensaje de un señor muy viejo con alas enormes ?
El mensaje de la historia "un señor muy viejo con alas enormes" es que la sociedad puede ser cruel y prejuiciosa.
¿Qué sucede en está historia?En está historia, después de una fuerte tormenta una pareja encuentra a un hombre desaliñado con alas en el patio, el cuál es un ángel. Sin embargo, debido a su aspecto desarreglado y a que no habla Latín, la pareja y el pueblo deciden encerrarlo en un gallinero donde es constantemente atacado por otros. Por fortuna al final de la historia el hombre se recupera y vuela.
Aprenda más sobre historias en https://brainly.com/question/28678905
#SPJ1
What is the speaker's profession?
Comadrona
Abogada
Secretaria
Cajera
Answer:
Comadrona is the answer
mark me brainliest I will follow you
Answer:
Abogada
Explanation:
In the sentence "To be able to vacation in other countries, you have to save a lot of money, the preposition "para" is used to express:
A). A deadline
B). A purpose
C). A destination
D). An unexpected action
Answer:
Purpose
Explanation:
converation 1:
a) José: (querer) Chicas, ¿______________ ir a la playa hoy?
b) Marta y Carmen: (poder) No, no ____________. Tenemos mucho trabajo.
c) Carmen: (empezar): ¿A qué hora _____________ el concierto?
d) José: (encontrar* - at finde) No sé, no ___________ el programa.
converation 2:
a) Fernando: (probar* - at prøve) Antonio, ¿___________ la tortilla española? Es muy rica* (lækker – om mad).
b) Antonio: (tener) No, no ____________ hambre.
c) Fernando: (tener) ¿No ___________ hambre? ¡Imposible!
d) Antonio: (preferir) _____________ esperar* un poco (to wait a little)
Please write a sentence using " doler" in the negative formal command -
A doctor or a dentist may use doler with a negative formal command to keep your best friend from getting worse.
Answer:
¿Qué tal esto?
No te duela más por tu doloroso divorcio.
Explanation:
Answer:
no agas eso por que le puede doler el braso.
im fluent in spanish but its fading but hope it help!
Explanation:
sí mi clasa es aquí
What Did that say?
alguien quiera hablar estoy muy aburrido por favor responda en inglés
Answer:
Hi
Explanation:
Hola
Answer:
yop si quieres
Explanation:
Listen to the audio and select what it describes:
a. hora de almuerzo
b. horas trabajadas
c. trabajar por turnos
d. trabajo a tiempo parcial
answer: a. hora de almuerzo
i hope this helps.
Fill in the blank with the correct form of the adjective.
las chicas ________
Answer:
This is the book ___________ I was looking for.
A
who
B
which
C
whom
D
whose
Answer:
inteligentes
Explanation:
READ BOTH OF THE ARTICLES AND TRANSLATE THEM FOR ME PLEASE
PLEASE TRANSLATE THEM PROPERLY
Answer:
hi, my name is David and I work as an accountant. I like my job because it is varied and has a lot of responsibility. Also, it's a job with good pay. But, the bad thing is that I have to work a lot of hours
My dad is called Jorge and he's a musician. He loves his job because it's creative and fun. He plays the cello in an orchestra. The best thing is he travels to lots of countries. For him, creativity is very important, and is not interested in money at all.
My sister is called Ana and can't stand her job. She works as a waiter in an Italian restaurant. She says it's pretty heavy work. Every day she has to serve food and drinks. But, she does it because she needs the money for university.
I'm called Tina and I'm a tourist guide in Barcelona. I think my job is pretty interesting because I meet lots of people. I can also speak different languages. The only bad thing is that it's a tiring job and has no good pay.
Explanation:
Answer
hi, my name is David and I work as an accountant. I like my job because it is varied and has a lot of responsibility. Also, it's a job with good pay. But, the bad thing is that I have to work a lot of hours
My dad is called Jorge and he's a musician. He loves his job because it's creative and fun. He plays the cello in an orchestra. The best thing is he travels to lots of countries. For him, creativity is very important, and is not interested in money at all.
My sister is called Ana and can't stand her job. She works as a waiter in an Italian restaurant. She says it's pretty heavy work. Every day she has to serve food and drinks. But, she does it because she needs the money for university.
I'm called Tina and I'm a tourist guide in Barcelona. I think my job is pretty interesting because I meet lots of people. I can also speak different languages. The only bad thing is that it's a tiring job and has no good pay.
Explanation:
SPANISH HELP!!
Fill in the blank and decide whether the word needs to be imperfect or preterite.
(Word options are in the parentheses)
Answer:
Explanation:
Hello I can help,
1st Decidio
2nd llegamos
3rd estaban
4th vimos
5th eran
6th salio
7th empezo
8th llegaba
Answer:
Explanation:
decidió
llegamos.
estaban.
. vimos.
. eran.
. salió.
. empezó.
. llegó.
...
Which of the following is a indefinite article (articulo indefinido):
Your answer:
1. las
2. el
3. un
Answer:
it’s 3. Un
Explanation:
You are going to compare three key features of two significant historical figures, one from the Dominican Republic and one from your own country. The goal is to develop a richer approach to learning about historical figures and the cultures they lived in.
You can choose to research a variety of topics. Some of these might be hometowns, families, education, profession, main life challenges, goals and dreams, differences they made in their country, and so on. Write a post of 100 to 150 words.
Tip! If you need to organize your notes, draw a table with two columns and five rows. In the first row, label your table with the chosen topic. The second row will contain the names of the historical figures (one for each column). In the three remaining rows, write your three key comparative findings in note form. You can add the table to your post as a summary of your findings.
The characters that were compared are Juan Pablo Duarte and Ramón Matías Mella, historical figures from the Dominican Republic, and George Washington and Abraham Lincoln from the United States.
What similarities do these characters have?These characters have as a particular characteristic that they were all important to their respective countries. In general they contributed to the independence and solid establishment of their countries.
Additionally, these characters stand out for having led the population to achieve independence from other countries, in the case of the United States from the British Kingdom and in the case of the Dominican Republic from Spain.
Lastly, they all held highly prestigious political positions such as the presidency and vice-presidency of their respective countries.
What differences do these characters have?These characters have several different aspects for example:
George Washington and Abraham Lincoln were born in the United States, while Juan Pablo Duarte was born in Venezuela and Ramón Matías Mella was born in Santo Domingo.
Juan Pablo Duarte, Ramón Matías Mella and George Washington were linked to military life in their respective countries, while Abraham Lincoln was only a politician.
Juan Pablo Duarte, Ramón Matías and George Washington lived their prominent stage at the time of the American revolutions, while Abraham Lincoln was later popular for his leadership in the United States for Civil Rights.
Learn more about presidents in: https://brainly.com/question/497462
#SPJ1