Answer:
grocery store
Explanation:
there are things on the list like juice, olive oil, and other things you buy at the grocery store
may the force be with you :)
Answer:
A-grocery store!!
Explanation:
I just took the test! have a good day.
Which is the best way to say 'I would love to' in Spanish?
O A. Me gustaría.
O B. ¡Qué buena idea!
O C. Lo amaría.
O D. Me encantaría.
Answer:
D. Me encantaria
los imperios de mesopotamia
Look at the image, read, and choose the option with the correct adjective to complete the sentence.
Man in sport clothes, running
Soy Pedro. Tengo 80 años. Practico tenis, fútbol y béisbol. Soy ________.
introvertido
deportista
atrevido
perezoso
deportista! hope i helped!
Answer: Soy Pedro. Tengo 80 anos. Practico tenis, futbol y beisbol. Soy deportista.
Explanation:
Need help with getting the right subject for these questions, could someone help me answer these?
1. Tenia mucha sed porque no __ ____ biologia el ano que viene. (tomar)
2. Mis amigas me aconsejan que ____ biologia el ano que viene. (estudiar)
3. Todos creemos que el proximo examen de ciencias ___ facil. (ser)
4. Cuando Raquel fue a puerto rico, ella y Angela ___ un viaje a san german para hablar con la abuela. (hacer)
5. Tengo que terminar esta tarea para manana, pero no quiero, !y todavia no ___ nada! (escribir)
6. !Chicos! !No ____ Uds. en los pasillos de la escuela! Es peligroso. (correr)
7. Los profesores que se jubilan (retire) en junio no _____ en HHS en agosto del proximo ano. (estar)
8. Los profesores insisten en que nosotros ____ a clase a tiempo. (llegar)
9. Si you fuera famoso, yo no ____ en Los Angeles. (vivir)
10. No es cierto que Roberto ____ ____ en el tunel derrumbado. (morir)
11. Cuando era nina, una vez a mi familia _____ a Alaska. (viajar)
12. Nosotros nunca _____ _____ un oso polar fuera de un zoologico antes de ir a Alaska, pero durante el viaje, vimps muchos osos polares. (ver)
13. Si you fuera tu, ___ un viaje a Alaska con toda la familia. (hacer)
14. Recomidendo que tu _____ en hacer un crusero este verano. (pensar)
15. Mucha gente prefiere _______ un crusero porque todo esta bien organizado, con excursiones y divedrsiones. (hacer)
16. Mi hermano no ________ ir otra vez, pero yo si tengo planes para volver. (querer)
17. Entonces, mis amigas y yo _____ ______ planes para ir en dos meses, en jilio de este ano. (hacer)
18. Creo que _____ mucho sol y buen tiempo si vamos en julio. (hacer)
19. No creo que nosotros _____ mucho durante la noche, porque !no hay oscuridad! (dormir)
20. !A uds. les encantaria Alaska! !______ Uds. con nosotros en jilio! (venir)
21. !No ______ asi! no eres mi madre. (hablarme)
22. No pude conseguir trabajo para el verano porque no ____ ____ planes con anticipacion. Mi padre se enojo mucho conmigo. (hacer)
23. Ojala que don Fernando ______(poder) conocer a sus nietos antes de ___(morir). Raquel quiere que los dos se conozcan.
24. Si no invito a Alfredo, temo que el _____(ofenderse).
25. El comite no _____ _____ nada, entonces el director tuvo que buscar otra solucion. (decidir)
26. En el ano 2030, ?donde _____(estar) tu? En aquel ano, ?sera posible que ____(haber) corros que vuelan?
This is a similar topic to Spanish verb conjugation is the process of changing the form of a verb to express different tenses and moods. Verb tenses indicate when an action occurs, while verb moods indicate the speaker's attitude toward the action. In Spanish, there are three main verb moods: indicative, subjunctive, and imperative.
The indicative mood is used to state facts or express specific actions and is divided into different tenses such as the present, the past, and the future. For example, "I speak", "he spoke" and "we will speak".
The subjunctive mood is used to express uncertainty, desire, or possibility and is divided into different tenses such as present, past, and future. For example, "I hope we can talk soon", "if I had money, I would go on vacation" and "it is important that you study for the exam".
The imperative mood is used to give orders or make requests and is divided into different forms such as affirmative, negative, and reflexive. For example, "speak slower," "don't talk so loud," and "wash your hands."
In Spanish, verbs are conjugated in different ways for each grammatical person, such as "yo", "tú", "él/ella/usted", "nosotros/nosotras", "vosotros/vosotras", and "ellos/ellas/ustedes". ". Learning Spanish verb conjugation is essential to effectively communicate in the language and can be a challenging part of learning Spanish for non-native speakers.
For Spanish 2, 50 Points
Answers can be in spanish or english
in six to eight sentences, explain what you think can be done to improve society. what problems do you think there are, which are the most serious, what should governments, individuals, etc. do?
Answer:
Small, random acts of kindness—like smiling at a stranger or holding the door open for someone—can be a great way to make a social change impact. Sometimes these random acts of kindness even start a ripple effect that can spread far beyond the first actor. The great thing is that it doesn’t take much effort or planning to create a positive impact. Studies show that simple acts of kindness can actually make the person doing them happier and can even have positive health benefits. Even if the act itself is small, the impact for both the beneficiary and the actor can be large.
Explanation:
Hope this helps.
Choose the best response for each question. ¿cuántos son cuatro más sesenta y seis? son diescieséis. son setenta. son seiscientos. son seis.
Answer: son setenta
Explanation:
cuatro = 4
sesenta y seis = 66
66+4=70
Answer:
О Son setenta.
Explanation:
¿Cuánto es cuatro más sesenta y seis?
Son setenta.
4 + 66 = 70
please follow the directions on the left side of the picture, this does not have to include anything specific
Answer:
Hola tía maría,
Escribo esta carta porque
me he estado acordando de
la comida que me hacías
realmente extraño mucho las enchiladas y
las quesadillas que me hacías porque
son las mejores y las haces con mucho
amor también los tacos,
guacamole y el arroz con leche
me gustaría volver a comer comida hecha por ti.
¡Espero verte pronto!
Sinceramente,
(your name)
You will write in your notebooks a SPANISH sentence for each one of the verb/pronoun combinations you just conjugated.
Answer:
Yo te amo
Hoy comemos en un restaurante
Tu cantas en la ducha.
Ellos viven en el pueblo.
El cocina muy bien.
usted corre muy rapido
Ustedes celebraron ayer su cumpleaños
Tu escapas de la cárcel
Yo invento un nuevo postre.
Nosotros nadamos en la piscina
Ellos beben agua.
Ellas cumplen años mañana
Ustedes escriben en su cuaderno
Nosotros trabajamos todo el día
What does "Me gustas tu" mean?
Explanation:
Me gustas tú" is a phrase in Spanish that means "I like you."
Answer: i like you
Explanation:
“me” is basically an I sometimes and “gusta” means like and “tu” means you
Verdadero o falso la noticia es un relato de acontecimiento de actualidad
Answer:
verdadero; La noticia es un relato de acontecimiento de actualidad, que despierta el interés público
Ana ¿blank hambre ahora?
How do cognates make reading Spanish easier than a non romance language?
HELP…….ASAP……..HURRY
Answer:
no foto
Explanation:
Quien era el sr. Moreno, y que prometia a la gente de sosua
Mr. Moreno is a significant character in "The Color of My Words" from the "Vamos a Leer" series. In the tale, Mr. Moreno is a politician in Sosúa, DR.
What is the situation about?Moreno is a leader dedicated to community development and improving life in Sosúa. He promises to improve education, services, and living in Sosúa.
In "The color of my words," Lynn Joseph uses Mr. Moreno symbolizes hope and progress in the community. Mr. Moreno inspires Sosúa to fight for rights and opportunities. It's important to note Mr.'s description and promises.
Learn more about The color of my words from
https://brainly.com/question/27754032
#SPJ1
Read and choose the option that best completes the sentence. Elena no tiene toalla. Su pelo está mojado; ________.
es cuidoda
es desagradable
es seco
es llena
Answer:
Elena no tiene toalla. Su pelo está mojado; es desagradable.
say something that doesnt happen what do you put in front of the verb
in spanish
Answer:
Hora no es la primevera de novembre.
Explanation:
tatiana and mariana are in the local mall. write the words that most logically complete their conversation as they go from store to store
Translate the following into Spanish.
1. We find good shoes at the mall.
2. Can you (vosotros) sleep at my house tomorrow?
3. What time does he return from downtown?
4. I eat lunch with my family on Sundays.
5. The jeans cost thirty-five euros.
6. We sleep until ten o'clock.
7. You (tú) find the street on the map.
8. My parents return home at six o'clock today.
9. I can take the bus downtown.
According to the information, the sentences would be: Encontramos buenos zapatos en el centro comercial, ¿Podéis dormir en mi casa mañana?, ¿A qué hora regresa él del centro?
¿How to translate a sentence?Identify the meaning and context of the sentence.Determine the appropriate vocabulary and grammar to convey that meaning in Spanish.Use a Spanish-English dictionary or online translation tool to help with the translation if necessary.Write the translated sentence in Spanish, making sure to use correct spelling, punctuation, and syntax.It's important to note that while translation tools can be helpful, they are not always 100% accurate, so it's best to have a basic understanding of the Spanish language and to double-check your translations with a native speaker or language resource. Here are the sentences.
Encontramos buenos zapatos en el centro comercial.¿Podéis dormir en mi casa mañana?¿A qué hora regresa él del centro?Almuerzo con mi familia los domingos.Los jeans cuestan treinta y cinco euros.Dormimos hasta las diez en punto.Tú encuentras la calle en el mapa.Mis padres regresan a casa a las seis en punto hoy.Puedo tomar el autobús al centro.Learn more about translate in: https://brainly.com/question/12463306
#SPJ1
16. Contesten las preguntas ¿Caminaste a casa de tu amigo ayer?*
1. Si caminé a casa de tu amigo
2.Sí caminé a casa de mi amigo
3.Sí caminaré a casa de mi amigo
Recapitulación Diagnostic Activity
Review the grammar concepts you have learned in this lesson by completing these activities. After you submit, you will have the opportunity to do extra practice activities for all grammar concep
Answer:
YO compro TU compras NOSOTROS compramos
ELLAS compran
YO deseo NOSOTROS deseamos ELLAS desean
YO miro TU miras ELLAS miran
YO pregunto TU preguntas NOSOTROS preguntamos
The correct conjugation of the given verbs in Present Tense is:
Compro → Compras → Compramos → CompranDeseo → Deseas → Deseamos → DeseanMiro → Miras → Miramos → MiranPregunto → Preguntas → Preguntamos → PreguntanPresent Tense in SpanishThe conjugation of the verbs used in the answer, taking into account the personal pronouns is:
Yo: compro / deseo / miro / pregunto.Tú: compras / deseas / miras / preguntas.Usted: compra / desea / mira / pregunta.Él: compra / desea / mira / pregunta.Ella: compra / desea / mira / pregunta.Ello: compra / desea / mira / pregunta.Nosotros / Nosotras: compramos / deseamos / miramos / preguntamos.Ustedes: compran / desean / miran / preguntan.Ellos / Ellas: compran / desean / miran / preguntan.To identify the appropriate conjugation in each sentence, you must identify the noun in the sentence, replace it with the appropriate personal pronoun, and finally use the corresponding conjugation with the help of the guide above.
If you want to learn more about Present Tense in Spanish you can visit the following link: https://brainly.com/question/25712886
Question 2(Multiple Choice Worth 1 points) (07.07 MC) Read the text and choose the option with the correct answer for the question. ¡Hola! Me llamo Vanessa y soy de Texas. Hoy es el 12 de diciembre y estoy en mi dormitorio con muchas maletas porque la próxima semana voy a visitar a mi amiga Miriam y a conocer a su familia. Vamos a ir de excursión por su país, Ecuador, y después a explorar los países de Chile y Perú. Esta noche voy a hacer mis maletas y a preparar mi viaje a Sudamérica. En diciembre en Texas hace frío y viento, pero en Ecuador, Perú y Chile hace sol y calor porque es verano. En mi maleta voy a poner camisas, unos vestidos, mi traje de baño, mis chanclas, mis tenis y ¡claro mis gafas de sol! Pero también voy a empacar mis botas, unos pantalones, un abrigo y un gorro porque también vamos a escalar y explorar las montañas de los Andes. Miriam dice que vamos a visitar Guayaquil y Salinas en Ecuador, y Trujillo, Perú y Copiapó, Chile. Voy a consultar el mapa y ver unos videos por internet para saber un poco más sobre mis destinos. Mi mamá está un poco nerviosa, pero ¡yo estoy muy emocionada! Based on the text, what element of the narrative is Miriam? Tema Protagonista Escenario Personaje
listen to the audio and then answer the following question. feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question.
how many children are in the speakers family?
uno
dos
tres
cuatro
Answer: D
Explanation:
Why does Jake believe their assignment is ridiculous? they are lost they don't know what to look or where look for it the old red cats has been stolen they are not seeing strange activities
Answer:
B) they don't know what to look or where look for it
Answer:
its b they don't know what to look or where look for it
Redactamos nuestra opinion critica acerca de la organización educativa del contexto que habitamos
Answer:
Explanation:
We write our critical opinion about the educational organization of the context we inhabit
Write the correct subjunctive conjugation for the following -ir stem changing verbs.
1.Morir
El perro ___
2.Advertir
Las mujeres ___
Answer:
1. murió
2. advierten
Explanation:
Answer:
1. murió
2. advierten
Explanation:
¿Cómo afecta la bolsa de plástico al medio ambiente?
hola, alguien mas esta aburrido
Answer:
Hi, someone else is bored.
Nombre Fecha Dos acciones pasadas en la misme frase Complete with the correct preterite or imperfect form of the indicated verbs. 1. Yo 2. ¿ 3. Yono 4. Paco siempre 5. Pero si uno no le 6. Yo impresora. (querer, imprimir, sacar) entrar en línea e clic con el ratón. (querer, hacer) tú la red cuando tu móvil? (navegar, sonar) el documento y lo . (necesitar, borrar) muchos correos electrónicos y los enseguida. (recibir, leer) , lo enseguida. (interesar, borrar) una copia dura de mi boleto electrónico. Lo y lo
The verbs to complete the sentences are: 1. quería, hice; 2. navegabas, sonó; 3. necesitaba, borré; 4. recibía, leía; 5. interesaba, borraba; 6. quería, imprimí, saqué.
How to identify the verbs to complete the sentences?
To identify the correct verbs to complete the sentences, we must look at the author's intention in each sentence to identify if it is the preterite or imperfect form of the verb. Additionally, we must correctly conjugate the verb to match the number and gender of the subject.
According to the above, the sentences would be as follows:
1. Yo quería entrar en línea e hice clic con el ratón. (querer, hacer)
2. ¿ tú navegabas la red cuando sonó tu móvil? (navegar, sonar)
3. Yo no necesitaba el documento y lo borré. (necesitar, borrar)
4. Paco siempre recibía muchos correos electrónicos y los leía enseguida. (recibir, leer)
5.Pero si uno no le interesaba, lo borraba enseguida. (interesar, borrar)
6. Yo quería una copia dura de mi boleto electrónico. Lo imprimí y lo saqué de la impresora. (querer, imprimir, sacar)
Learn more about past tense in: https://brainly.com/question/15892426
#SPJ1
fill in the blanks using ser+ ask agreemeent
Escoge el tiempo correcto.
Ayer fui de compras.
futuro
pasado
presente
Answer:
Pasado
Explanation:
Pasado