Answer:
1. a Quinceañera is like a milestone in a girl's life. It symbolizes a girl's entrance to woman hood.
2. Frida Kahlo was a Mexican painter, she was known for painting pictures many portraits of herself.
She is considered one of the most significant artists of the 20th century.
3. It is association football, which is soccer.
4. The voladores perform in honor of the elements: sun, wind, earth, and water
5. honestly i don't know a lot of places in mexico so i really don't know
The answer to the questions are:
1. a Quinceañera is like a milestone in a girl's life. It symbolizes a girl's entrance to womanhood.2. Frida Kahlo was a Mexican painter, she was known for painting pictures and many portraits of herself.Who is Frida Kahlo?She is a Mexican painter and is popular for becoming one of the first female painters that have gained popularity for self-portraits.
The other answers are:
3. It is association football, which is soccer.4. The voladores perform in honor of the elements: sun, wind, earth, and water.Read more about Mexico here:
https://brainly.com/question/2251072
#SPJ2
Como poirot deduce la gravedad de la enfermedad
de Harrison?
De acuerdo con el texto podemos inferir que Poirot deduce la gravedad de la enfermedad de Harrison al observar los síntomas físicos y emocionales de Harrison.
¿Cómo Poirot deduce la gravedad de la enfermedad de Harrison?De acuerdo con el texto podemos inferir que Hercule Poirot, como detective, utiliza su capacidad de observación detallada y análisis de comportamiento para deducir la gravedad de la enfermedad de Harrison.
En este caso, Poirot presta atención a los síntomas físicos que presenta Harrison, como palidez, debilidad, dificultad para respirar o cualquier otra señal evidente de deterioro físico.
De acuerdo con lo anterior, Poirot utiliza su conocimiento y su capacidad de análisis para establecer relaciones entre diferentes señales para formar una conclusión informada sobre la gravedad de la enfermedad de Harrison.
Aprenda más sobre historias en: https://brainly.com/question/28678905
#SPJ1
Que tienen en común las dos fuentes?
(A) Ambas cuestionan los beneficios de la
tecnología.
(B) Ambas describen aparatos que distinguen
gestos.
(C) Ambas aluden a la gran velocidad de los
mecanismos de ciertos aparatos.
(D) Ambas especifican con detalles los posibles
usos de un aparato en el futuro.
Answer: it’s is B
Explanation:
Unscramble and use all of these 15 words to form a Spanish sentence . Some of the words are repeated for a reason.
i need to make a sentence with the words below asap
1. a 2. y 3.en 4.ir 5.voy 6. aburrida 7. Estoy 8. casa 9. a 10. voy 11, al 12, leer 13, ir 14. estoy 15. supermercado *
The play starts fifteen minutes ago, and we missed the beginning. Which choice best corrects the verb tense error? The play started fifteen minutes ago, and we miss the beginning. The play started fifteen minutes ago, and we missed the beginning. The play starts fifteen minutes ago, and we miss the beginning. The play will have started fifteen minutes ago, and we miss the beginning.
Answer:
The play started 15 minutes ago, and we missed the beggining
Explanation:
Answer: The play started 15 minutes ago, and we missed the beggining
Explanation: i just took the test.
Read the dialogue and select the best answer.
Esther: Buenas noches, Paula ¡Tengo mi quinceañera hoy!
Paula: ¡Feliz día! ¿Qué dia es hoy?
Esther: Hoy es domingo, el 4 de octubre.
Paula: Mi cumpleaños es el 11 de febrero.
Esther: ¿Sí? ¿Qué día es?
Paula: Es sábado.
Esther: La fiesta de « of >> mi amiga es en marzo.
Paula: Oh sí, y Lucas, mi amigo, tiene 18 años en mayo.
What month is Paula's birthday?
O March
ОMay
February
O October
Answer:
Febrero!!!
Explanation:
Los meses en Espanol----->
enero (January)
febrero (February)
marzo (March)
abril (April)
mayo (May)
junio (June)
julio (July)
agosto (August)
septiembre (September)
octubre (October)
noviembre (November)
diciembre (December)
Answer: february
Explanation:
tis is because she says "Mi cumpleaños es el 11 de febrero." which means my birthday is on february 11th.
Conjugate a verb from the word bank to fill in the blanks and complete the sentences below. Do not capitalize or use punctuation, as it will confuse
the system.
Banco de palabras: Comer
1. Yo
2. Mi esposa y yo
3. El
4. Tú
5. Mis hijos
Aprender Leer
regalos para la Navidad.
Recibir Asistir
libros con nuestros hijos.
a clase los lunes, miércoles y viernes este trimestre.
cereales con leche antes de ir a la escuela.
mucho en las clases y en casa.
Answer:
1.- recibo
2.- leemos
3.- asiste
4.- comes
5-. aprenden
HELP!!!! I NEED THIS ASAP!! Select the correct sentence.
Mis abuelos vivimos en Orlando
Mis abuelos vive en Orlando
Mis abuelos viven en Orlando
3. Select the correct sentence.
Mi amiga y yo comemos en Chick- fil-a.
Mi amiga y yo come en Chick- fil-a.
Mi amiga y yo comen en Chick- fil-a.
4. Select the correct sentence.
Los chicos correr en el parque.
Los chicos corre en el parque.
Los chicos corren en el parque.
5. Select the correct sentence.
La maestra hablas con mi mamá.
La mestra hablo con mi mamá.
La maestra habla con mi mamá.
6. Select the correct sentence.
Ella y yo escribimos poemas en la clase de literatura.
Ella y yo escriben poemas en la clase de literatura.
Ella y yo escribo poemas en la clase de literatura.
7. Select the correct sentence.
Usted lees libros de historia.
Usted lee libros de historia.
Usted leen libros de historia.
8. Select the correct sentence.
Los estudiantes estudiamos para el examen.
Los estudiantes estudian para el examen.
Los estudiantes estudias para el examen.
9. Select the correct sentence.
Yo hablo con mi amigo todos los días.
Yo hablas con mi amigo todo los días.
Yo habla con mi amigo todos los días.
10. Select the correct conjugation for the following verb: recibir
Usted recibes
Usted recibe
Usted reciben
Answer:
1. Mis abuelos viven en Orlando
2. Mi amiga y yo comemos en Chick- fil-a.
3. Los chicos corren en el parque.
4. La maestra habla con mi mamá.
5. Ella y yo escribimos poemas en la clase de literatura.
6. Usted lee libros de historia.
7. Los estudiantes estudian para el examen
8. Yo hablo con mi amigo todos los días.
9. Usted recibe
Explanation:
El abuelo muri6, por eso la abuela es separada
Answer: Grandpa died, that's why grandma is separated.
Explanation:
los pronombres le y les rewrite the following sentences, replacing the underlined words with the correct indirect object pronoun. if negative, leave it negative; if a question, leave it a question.
"Le doy un libro a mi hermano" would become "Se lo doy a mi hermanro" (I give a book to my brother)
"Les prestaré mi bicicleta" would become "Se la prestaré" (I will lend them my bicycle)"¿Quieres darle el dinero a tu padre?" would become "¿Quieres dárselo a tu padre?" (Do you want to give the money to your father?)"No les diré mi secreto" would become "No se lo diré" (I won't tell them my secret)"Les compré un regalo a mis amigos" would become "Se lo compré a mis amigos" (I bought a gift for my friends)What is the pronoun about?In Spanish, the indirect object pronoun (IOP) is used to indicate to or for whom or what an action is performed. The IOPs "le" and "les" are used to replace a noun or a name that appears after a verb.
Therefore, In the first sentence "Le doy un libro a mi hermano" (I give a book to my brother) the noun "hermano" (brother) is the indirect object of the verb "doy" (give). In Spanish, the word order is flexible, so the IOP "le" (to him) can be placed before the verb "doy" to indicate to whom the action is performed, becoming "Se lo doy a mi hermano" (I give it to him, my brother).
Learn more about pronoun from
https://brainly.com/question/26102308
#SPJ1
A. Fill in the correct pronoun (me, te, le, les, nos) and the correct form of either gusta or gustan
1.
A nosotros
2.
Aél
3.
A mis hermanos
4.
A mis padres
A mi tía
6.
A mí
7. AUd.
8.
A Pedro
9.
A Luisa y a Susana
10. A Elena y a mí
11. A los alumnos.
12. A ella
13. A ellos
14. A Uds.
15. A mis amigas
16. A ti
17. A Juan y a ti
18. A mí
19. ¿A quién
20. ¿A quiénes
21. ¿A Ud.
las flores bonitas.
la música dominicana.
el verano.
jugar con la bebé.
los partidos de tenis.
mi abuelo.
las fotos de familia y de amigos.
comer platos mexicanos.
_ patinar sore ruedas.
tocar el piano y cantar.
estudiar.
los colores brillantes
los restaurants populares.
ir a la playa los sábados.
viajar.
leer y escribir.
la canción,
los aviones.
ir al cine y comer en los restaurantes?
los fines de semana?
más la computadora o el celular?
22. A Miguel y a su amigo
nadar en la piscina.
23. A él
24. ¿Qué
los caballos.
hacer a ti?
Answer:
Explanation:
1.) A nosotros nos gustan
2.) A el le gusta
3.) A mis hermanos les gusta
4.) A mis padres les gusta
5.) A mi tia le gusta
6.) A mi me gusta
7.) A ud le gusta?
8.) A pedro le gusta
9.) A luisa y a susana les gusta
10.) A elena y a mi nos gusta
11.) A los alumnos les gusta
12.)A ella le gusta
13.) A ellos les gusta
14.) A uds le gusta?
15.) A mis amigos les gusta
16.) A ti te gusta
17.) A juan y a ti les gusta? I think i'm not so sure about this one
18.) A mi me gusta
19.) A quien le gusta
20.) A quienes les gusta
21.) A ud le gusta?
" las flores bonitas.
la música dominicana.
el verano.
jugar con la bebé.
los partidos de tenis.
mi abuelo.
las fotos de familia y de amigos.
comer platos mexicanos.
_ patinar sore ruedas.
tocar el piano y cantar.
estudiar.
los colores brillantes
los restaurants populares.
ir a la playa los sábados.
viajar.
leer y escribir.
la canción,
los aviones.
ir al cine y comer en los restaurantes?
los fines de semana?
más la computadora o el celular?" What do I do for this part don't understand it sorry.
22.) A miguel y a su amigo les gusta nadar en la piscina.?
23.) A el le gusta
24.) don't get that one either sorry
I couldn't really help much sorry, plus I don't know if it was supposed to be answered like that. I'm sorry
Yo ___________________ en la cafetería de la escuela. (comer)
he comado
he comido
ha comido
ha comado
Answer:
he comido
Explanation:
hope it helps!
please help me with this Spanish work sheet please cause i need this done or imma fail the six weeks
Hello and greetings tyroner919.
Change each of the following to plural demonstrative adjectives. (these are the answers of the changed sentences).
Esos lápicesAquellos gatosEstos papelesAquellas pizarrasEsas tazasEstas sillasEsos zapatosEstos pájarosWrite the correct demonstrative adjective for each noun. (On one side the translation, and on the other side the answers)
This lamp - Esta lámparaThat computer - Esa computadoraThese colors - Estos coloresThose markers over there - Aquellos marcadoresThose tickets - Esas entradasThis table - Esta mesaThose tables - Esas mesasThese messages - Estos mensajesThis message - Este mensajeThose messages - Esos mensajesThose letters over there - Aquellas cartasThose dogs over there - Aquellos perrosThose dogs - Esos perrosThese dogs - Estos perrosThat boy - Ese chicoThat boy over there - Aquel chicoThis window - Esta ventanaThat window - Esa ventanaThose girls - Esas chicasThat desk over there - Aquel escritorioThis day - Este díaThat fish - Ese pezThose boots - Esas botasThese pants - Estos pantalonesThese pets - Estas mascotasThat map - Ese mapaThis country - Este paísThat glass over there - Aquella copaExplanation:
Demonstrative adjectives are words used to indicate or indicate the position or location of an object or person in relation to the speaker and the listener. In Spanish, the demonstrative adjectives are "este", "ese", "aquel", "esta", "esa", "aquella", and they can vary in gender and number to agree with the noun to which they refer.
When the demonstrative adjective is used in the singular, it refers to an object close to the speaker, an object close to the listener, or a person or thing that has been mentioned before. For example, "this chair" refers to a chair close to the speaker, while "that cup" refers to a cup close to the listener. "Aquel gato" refers to a cat that is far from both the speaker and the listener.
On the other hand, when the demonstrative adjective is used in the plural, it refers to various objects or people in relation to their location with respect to the speaker and the listener. For example, "these chairs" refers to several chairs close to the speaker, while "those dogs" refers to several dogs close to the listener. "Those cards" refers to various cards that are far from both the speaker and the listener.
It is important to note that demonstrative adjectives can also be used as pronouns, substituting for the noun in a sentence. For example, instead of saying "that computer," you can say "that" to refer to the computer.
ヘ( ^o^)ノ\(^_^ )If you want to learn more about Spanish, I share this link to complement your learning:
https://brainly.com/question/24693421
Nesesito una conversación telefónica de un mantenimiento de cómputo de forma del cliente agresiva
Ayuda
Una conversación telefónica con tono agresivo podrían comenzar así: Hola, ¿tienen algún problema para ayudarme o qué sucede?, etc...
¿Cómo escribir una conversación agresiva?Para escribir una conversación agresiva debemos tener en cuenta que un tono agresivo tiene el propósito de ofender a otra persona. Generalmente, los clientes de líneas telefónicas de atención al cliente tienen actitud agresiva debido a que sus solicitudes no son atendidas con prontitud. Un ejemplo sería.
Hola, ¿Qué les pasa? ¿Tienen algún problema para ayudarme?Hola, ¿con quién hablo? ¿En qué le puedo ayudar?Me comunico nuevamente a ver si hoy sí pueden ayudarme; llevo 15 días llamando todos los días y mi televisión aún no funciona.Discúlpenos, ¿Podría decirme su nombre, por favor?Me llamo Michael, y llevo 15 días llamando para que vengan a reparar ese televisor que me vendieron y no sirve para nada.Aprenda más sobre conversaciones en: https://brainly.com/question/29474009
#SPJ1
Based on the reading select the yo - go verb
Answer:
where is it
Explanation:
Select the correct answer.
Which verb form best completes this sentence?
Celia y yo _______ de Honduras.
A. somos
B. eres
C. son
D. soy
Answer:
A. Somos.
Explanation:
Celia y yo somos de Honduras.
...
Please help will give brain
Answer:
Explanation:
1. Vete a Dormir
2. Estudia cada dia
3. Sal temprano con tiempo
4. Toma agua
5. Ve al cine
6. Ayudales para terminar antes
7. Felicitalo y abrazalo
8. Prepara una comida y habla con ellos
9. Maneja el coche o el autobus
10. Primero planea y invita personas
Read the following conversation and answer the questions below. Person: ¡Hola! Me llamo Señora Garcia. Rosa: Buenas noches, Señora. Me llamo Rosa. Person: ¿Qué tal, Rosa? Rosa: Bien, gracias. ¿Y usted? Person: Muy bien. Gracias. ¡Hasta pronto! Rosa: ¡Adiós! 1. Does Rosa know the person she is talking to?_________________________ 2. What time of day is it? ___________________________________________ 3. Is the person older or younger than Rosa? ___________________________ 4. Is the person a man or a woman? __________________________________ 5. When will they see each other again? _______________________________
Answer:
No
Afternoon
Older
Woman
Soon
Explanation:
1. She introduces herself
2. Noches is afternoon
3. Senora
4. Senor
5. Pronto means quickly or
Que es el párrafo ?………………………
Ayer ________ al parque con mis amigos.
Group of answer choices
iba
fui
PLEASE HELP I NEED THIS ASAP!! Answer the following sentences in complete sentences using my example as a model.
Example: ¿ A ti te gusta ver televisión?
- Sí. A mí me gusta ver televisión.
- Sí. Me gusta ver televisión.
1. ¿A ti te gusta jugar videojuegos?
2. ¿A ti te gustan los deportes?
3. ¿Qué deporte te gusta más?
4. ¿A ti te gusta bailar?
5. ¿A ti te gusta ver películas o series de TV?
6. ¿Cuál película o serie te gusta más?
Posibles respuestas:
1. A mí me encanta jugar a videojuegos
2. A mí no me gustan mucho los deportes.
3. Me gusta más la natación.
4. A mí me fascina bailar.
5. A mí me gusta ver las series de la tele.
6. Mi película favorita se llama Coco.
Compare the French and Indian War with the Stamp Act. What did these events have in common?
es )
A)
They were both causes of the American Revolution.
B)
They were both effects of the American Revolution.
C)
They both angered southern colonists and led to secession.
D)
They both helped establish the authority of the Federal government.
Answer:
(a) They were both causes of the American Revolution.
Explanation:
The French and Indian War began in 1754 and ended with the Treaty of Paris in 1763. The war provided Great Britain enormous territorial gains in North America, but disputes over subsequent frontier policy and paying the war's expenses led to colonial discontent, and ultimately to the American Revolution.
Answer:
They were both causes of the American Revolution.
Explanation:
The French and Indian War and the Stamp Act were both causes of the American Revolution These events, along with a number of others, strained the relationship between the British crown and the American colonies to the breaking point during the late 1700's.
Please help me out lol
Answer:
1. a la
2. de las
3. a la
Explanation:
If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and detail
ANSWER IN SPANISH.
Throughout my journey of becoming a lifelong Spanish learner, I have found that developing regular habits has been instrumental in my progress.
How to explain the informationConversing with Spanish speakers, whether through language exchange partners or participating in language immersion programs, has significantly improved my speaking and listening skills. Additionally, exposing myself to Spanish sources such as books, movies, and podcasts has expanded my vocabulary and deepened my understanding of the culture.
Engaging in Spanish cultural events, such as festivals and local gatherings, has allowed me to immerse myself further in the language and develop a genuine appreciation for its richness. Moving forward, I plan to continue these habits by seeking out new opportunities to practice Spanish, such as joining conversation groups or traveling to Spanish-speaking countries.
Learn more about Spanish on
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ1
Fill in the blank below using the correct “to be” verb.
Answer:its b
Explanation: the translation is "they
ARE sad" so its "ellos ESTAN tristes"
Complete the table with the correct form of the verb estar in order to form the present continuous
There is no table so i think you might have forgotten to attach it.
Rosario va a subir Cerro Tungurahua.
¿De que trata la tarea? No entiendo
1. Ustedes viajan a la República Dominicana, ¿
-No, viajamos a Puerto Rico.
2. - es un profesor?
-Es una persona que enseña en una escuela o universidad.
3. -Alberto, eres?
-Soy de Lima.
4. hay tres laboratorios?
-Hay tres porque muchos estudiantes estudian química.
Answer:
1. Q: Ustedes viajan a la República Dominicana, ¿
A: No, viajamos a Puerto Rico.
2. Q: ¿Es un profesor?
A: Un profesor es una persona que enseña en una escuela o universidad.
3. Q: Alberto, eres?
A: Soy de Lima.
4. Q: ¿Hay tres laboratorios?
A: Sí, hay tres laboratorios debido a que muchos estudiantes estudian química.
I hope this helps you! Let me know if you have any other questions.
I’m suck if any of you guys know how to do this please HELP ME
Answer:
im guessing that they want you to spell the letters out in spanish (guessing)
for example "lulu" would in my opinion be ele u ele u but i honestly dont know if thats the case. hope this helped (i really hope)
Explanation:
PLEASE HELP WITH THIS
Answer:
the correct answer would be the 3rd one "El"
Explanation:
un pronombre relativo es lo que usa para aludir a una persona o cosa.
a relative pronoun is one used to mark a relative clause.
Question 1 with 1 blank
Antes, la familia Álvarez 1 of 1
(cenar) a las ocho de la noche.
Question 2 with 1 blank
De niña, yo 1 of 1
(cantar) en el Coro de Niños de San Juan.
Question 3 with 1 blank
Cuando vivían en la costa, ustedes 1 of 1
(nadar) por las mañanas.
Question 4 with 1 blank
Mis hermanas y yo 1 of 1
(jugar) en un equipo de béisbol.
Question 5 with 1 blank
La novia de Raúl 1 of 1
(tener) el pelo rubio en ese tiempo.
Question 6 with 1 blank
Antes de tener la computadora, (tú) 1 of 1
(escribir) a mano (by hand).
Question 7 with 1 blank
(nosotros) 1 of 1
(creer) que el concierto era el miércoles.
Question 8 with 1 blank
Mientras ellos lo 1 of 1
(buscar) en su casa, él se fue a la escuela.
SAVE
Answer:
Explanation:
Antes, la familia Álvarez cenaba a las ocho de las noche
De niña y cantaba en el coro de niños de san juan
cuando vivían en la costa ustedes nadaban por las mananas
mis hermanos y yo jugabamos el el equipo de beisbal
antes de tener computadora yo escribia de mano
nosotros creeiamos que el concierto era el miercoles
minetras ellos buscaban en su casa, el se fue a la escuela