Choose the vocabulary word that is NOT used for writing.
el bolígrafo
la pluma
la regla
el lápiz
Answer:
la regla
Explanation:
its a ruler
please give brainliest
Answer:
la regla
Explanation:
it means ruler and thats not used for writing
Please translate I’ll give brainliest
PLEASE HELP!
1. Mi familia y yo ____ (aprender) mucho sobre este lugar interesante.
2. Yo ____ (escribir) much as tarjetas postales a mis amigos.
3. ¡Estas personas ____ (vivir) en un sitio fascinate.
4. y ___ (creer) que es el lugar perfecto!
5. Tú _____ (deber) visitar este lugar un día.
Answer:
1. Aprendemos
2. Escribo
3. Viven
4. Creo
5. Debes
Explanation:
consideras que la destruccion de la naturaleza en favor de las vias pavimentadas o que la contaminacion que existe por las fabricas y los vehiculos vale la pena?
The great barrier reef is found of the cost of wich country?
Answer;AustraliaHope it Helps
La distancia entre la tierra y la luna es de 384 392 km los astronautas del apolo.
Answer:
if you're looking for a translation into English, it is..
The distance between the earth and the moon is 384 to 392 km for the apolo astronauts
HELP……HURRY……PLEASE…..
Answer:
el pincel
Explanation:
pincel in English is paintbrush and paintbrush in Spanish is pincel.
Answer: un pincel
a brush
Explanation:
Translate That Pronoun
we (all males) to spanish
Answer:
Nosotros.
Explanation:
We (all males) ⇔ Nosotros.
...
De que se trata el poema de José Martin en ti pensaba, en tus cabellos
Este poema de José Martín se trata del amor que siente el autor hacía una mujer y su admiración hacia la misma.
¿De qué se trata el poema "En ti pensaba, en tus cabellos"?El poema de José Martín conocido como "En ti pensaba, en tus cabellos" es un poema sobre el amor. En este poema el autor se refiere a la mujer que ama y la describe, por ejemplo en la frase "En ti pensaba, en tus cabellos, / los grandes árboles del Trópico" el autor compara el hermoso cabello de la mujer con la naturaleza.
Por lo tanto, en el poema José Martín se refiere a los atributos de la mujer que ama.
Aprenda sobre poemas en https://brainly.com/question/30987742
#SPJ1
Using the time patterns you learned this unit, (hace time que present tense verb) as well as (present tense verb form desde hace time) to tell your teacher how long you have been participating in three of your favorite pastimes or hobbies. next, use the (hace time que preterite tense verb) to tell your teacher how long it has been since you last did two activities. for example, when was the last time you washed the dishes, cleaned your room, said something nice, or helped a friend? use a different verb and activity each time. no repeat structures in the infinitive. you will be graded on (a) appropriate use of spanish grammar and vocabulary adhering to the time patterns, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation. ejemplo: hace un mes que juego al ajedrez. bailo salsa desde hace unos días. hace diez años que jugué con muñecas y juguetes. 1. (hace time que) present tense verb phrase 2. (desde hace time que) present tense verb phrase 3. (desde hace time que) present tense verb phrase 4. (hace time que) preterite tense verb phrase 5. (hace time que) preterite tense verb phrase
The correct sentences would be: Hace dos semanas que toco guitarra, Hace un año que voy al cine frecuentemente, Hace seis meses que bailo en la discoteca. Hace un año asistía a clases de karate, Hace tres meses jugaba en el parque con mis amigos.
How to make sentences with the structure "hace tiempo" with present and past verbs?To create sentences with the structure "hace tiempo" we must take into account that this structure is used to refer to events in the past. However, we can refer to events that have already ended or to activities that we continue to carry out. To use this structure in both ways, all we have to do is conjugate the verb properly, in the case of activities that continue to occur we must use the verb in the present. On the other hand, to refer to past activities that have already ended, we must put the verb in the past tense.
In accordance with the above, some examples of the use of this structure are:
Present
Hace dos semanas que toco guitarra.Hace un año que voy al cine frecuentemente.Hace seis meses que bailo en la discoteca.Past
Hace un año asistía a clases de karate.Hace tres meses jugaba en el parque con mis amigos.Learn more about present and past in: https://brainly.com/question/17164002
#SPJ1
Los siguientes datos muestran el número de vuelos internacionales recibidos el el aeropuerto de la cuidad de quito durante un mes contruye una tabla de distribución de frecuencias y halla la desviacion medía
Answer:10,15,10,16,15,12,12,15,12,12,12,10,13,12,11,10,11,15,15,16,14,14,14,10,11,10,15,15,16
Explanation:
Words for synonyms and antonyms
Words Synonyms – Same Meaning Antonyms – Opposites
Adherent Follower, disciple Rival, Adversary
Adamant Stubborn, inflexible Flexible, Soft
Admonish Counsel, reprove Approve, Applaud
plz follow me
plz mark me brainliest ok
one thanks give motivation for answering
SPANISH!! HELP!!!
Fill the blanks below and press CHECK ANSWERS to see how you did.
Mamá *se maquilla* (maquillarse) a las ocho (8:00).
Nosotros --------- (levantarse) a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes ---------- (9:30).
Los estudiantes -------- (despertarse) a las seis menos cuarto.
Tú te bañas -------- (7:00).
Yo ---------- (vestirse) a las siete y cuarto.
Papá se afeita -------- (10:20).
Los niños ----------- (acostarse) a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos --------- (5:30).
Answer:
Mamá *se maquilla* (maquillarse) a las ocho (8:00).
Nosotros nos levantamos a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes a las nueve y media (9:30).
Los estudiantes se despiertan a las seis menos cuarto.
Tú te bañas a las siete (7:00).
Yo me visto a las siete y cuarto.
Papá se afeita a las diez y veinte (10:20).
Los niños se acuestan a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos a las cinco y media (5:30).
\( \: \)
Nosotros nos levantamos a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes a las nueve y media (9:30).
Los estudiantes se despiertan a las seis menos cuarto.
Tú te bañas a las siete (7:00).
Yo me visto a las siete y cuarto.
Papá se afeita a las diez y veinte (10:20).
Los niños se acuestan a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos a las cinco y media (5:30).
In Spanish there are four definite articles: el, la, los, las. Fill in each blank with the definite article that would match each noun.
In Spanish, there are four indefinite articles: un, una, unos, and unas. Fill in each blank with the indefinite article that would match each noun.
Quienes son los personajes cuales son sus caracteristicas del cuento dracula
Answer:
Drácula, en la novela, es descripto como un hombre educado y cordial, apasionado al conversar sobre temas militares y de la nobleza. Pero guarda un terrible temperamento y fácilmente se enfurece cuando sus planes salen mal.
help..................
D) Yo tengo dos hermanos. Mi hermano menor, tiene quince años y mi hermana mayor tiene diecinueve años. nosotros tenemos un perro adorable,. nuestro perrito tiene solo siete meses.
Y tú ¿tienes hermanos. ¿Cuantos hermanos tienes? ¿tiene usted una mascota?
( sorry I tried my best but I need to go to school)
D
1. tengo
2. tiene
3. tiene
4. tenemos
5. tiene
6. tienes
7. tienes
8. tienen
9. tienen
10. tenemos
11. tiene
12. tengo
13. tienen
For E, you have to answer the questions in a personal regard (but answer them in Spanish).
F
Just use the words they gave you to form sentences. Like, for 1 you can say "Yo tengo una familia bastante grande" or "No tengo una familia bastante grande" or whatever. Just put a conjugated version of tener in between the words provided, to make it easy.
Remember:
yo tengo
tu tienes
el//ella/usted tienen
nosotros tenemos
In general people who speak Spanish do not "conjugate" verbs. They are just taught that you use this word in this context and that word in that context, blah blah blah. However, if Spanish isn't your first language conjugation can be helpful, if only for memory. Honestly the best way to learn Spanish is to just speak it more! And Duolingo can help too!
Have a good one :)
PLEASE HELP ASAP
Part 4B-Presentational Writing
Directions: Part 4B - Presentational Writing consists of two (2) writing prompts. To earn full credit, choose either Option 1
or Option 2 and create a response that is appropriate to the chosen task and prompt.
Both options have a Word Count requirement. Refer to the chart below for special guidelines regarding the Word Count.
.
.
Option 1: Presentational Writing -8 points
Task: Read the prompt below and compose a response in Spanish. For full credit, include the following in your
response:
.
●
Counted as a Single Word
Names of locations written in Spanish
Brand names written in Spanish
Contractions written in Spanish
Commonly used abbreviations in Spanish
•
Prompt: Your Spanish teacher has just announced that your class has an opportunity to travel to a place where Spanish
is spoken. Your teacher explains that the destination will be chosen by having a class competition. You will compete by
writing an essay promoting your chosen destination and explaining why it is a good choice.
●
many details that further develop your response;
a clear beginning, body, and conclusion;
ideas that follow a logical sequence;
The following are suggestions that you MAY wish to include in your response; however, the use of these
suggestions is not required:
• the destination
•
your reasons why this is a good place to visit
dates (time of year) and length of your trip
where you will stay while on the trip
●
●
effective transitions;
a wide range of Checkpoint B vocabulary that enhances and develops the topic; and
at least 125 words.
Not Counted as Words
Numbers written in numerical form
Names of people
how you will go there
how much it will cost
what you will see
activities during the trip
how you feel about going
Your Notes:
Answer:
Estimado profesor/a,
Estoy emocionado/a de tener la oportunidad de participar en el concurso de viaje y promover un destino en el que se hable español. Después de investigar y considerar varias opciones, he decidido que el destino perfecto para nuestro viaje es la hermosa ciudad de Barcelona, España.
Barcelona es una ciudad vibrante y llena de vida que ofrece una combinación única de cultura, historia y modernidad. Durante nuestra visita, podríamos explorar la famosa arquitectura de Antoni Gaudí, como la Sagrada Familia y el Parque Güell. Además, podríamos pasear por Las Ramblas, disfrutar de la playa de Barceloneta y probar la deliciosa gastronomía local, como la paella y las tapas.
Sería ideal realizar el viaje durante la primavera, cuando el clima es suave y agradable. Sugiero que nos quedemos en un hotel céntrico cerca de la Plaza de Cataluña, lo cual nos permitiría acceder fácilmente a los principales lugares de interés de la ciudad.
En cuanto al transporte, podríamos volar desde nuestra ciudad hasta Barcelona. He investigado y encontré varias opciones de vuelos a precios razonables. Además, en Barcelona, podríamos utilizar el sistema de transporte público eficiente, como el metro, para desplazarnos por la ciudad de manera conveniente.
En cuanto al presupuesto, he investigado los costos y considero que sería asequible para todos. Podríamos realizar actividades gratuitas, como pasear por los parques y visitar las playas, así como también disfrutar de algunas atracciones pagas, como un recorrido en bicicleta por la ciudad.
Durante el viaje, tendríamos la oportunidad de sumergirnos en la cultura española, practicar nuestro español y experimentar la calidez y hospitalidad de los habitantes locales. Sin duda, esta experiencia sería enriquecedora tanto desde el punto de vista académico como personal.
En resumen, Barcelona es el destino ideal para nuestro viaje. Ofrece una amplia gama de actividades culturales, históricas y recreativas, así como también una gran cantidad de oportunidades para practicar y mejorar nuestro español. Estoy seguro/a de que todos los estudiantes disfrutarán y se beneficiarán enormemente de esta experiencia.
¡Gracias por considerar mi propuesta!
Atentamente,
[Tu nombre]
Ayer, nosotro
(divertirse) mucho en la fiesta de Ana.
Answer:
Ayer nosotros nos divertimos mucho en la fiesta de Ana.
Explanation:
I hope it help you :)
what is the funny little word that comes in front of a backwards verb spansih
"Se" is the funny little word that comes in front of a backwards verb spanish.
The funny little word that comes in front of a backwards verb in Spanish is "se." This word is often used with reflexive verbs, which indicate that the action is being performed on the subject itself. When conjugating these verbs, you add the reflexive pronoun "se" before the verb, which might make it appear as if the verb is constructed backwards compared to non-reflexive verbs.
It is known as a reflexive pronoun and is used when the subject of the sentence performs the action on itself.
In Spanish, reflexive verbs are formed by adding the reflexive pronoun "se" before the verb. The pronoun "se" changes depending on the subject and tense of the sentence.
Learn more about reflexive pronoun at https://brainly.com/question/18269698
#SPJ11
Bili quería ser unicornio. Ella decidió estudiar en una Universidad de
Unicornios. Bili tomó una clase de Historia de los unicornios. El
de
la clase solo hablaba alemán. Bili no hablaba alemán. Bili
una «F»
en la clase de Historia de los unicornios porque no comprendía lo que decía
el profesor. Bili ya no quería ser unicornio porque no quería tomar
clase de Historia de los unicornios.
Entonces, Bili
que quería ser pato. Ella decidió estudiar en la
Universidad de Las Vegas. Bili tomó una clase de Natación. El profesor de la
solo hablaba árabe. Bili no hablaba árabe. Bili recibió una «F» en
la clase de Natación. Bili ya no quería ser
porque no quería tomar
la clase de Natación.
Entonces, Bili decidió que quería
presidenta del planeta Marte.
Ella decidió estudiar en la Universidad de Harvard. Bili
una clase
muy importante. La clase se llamaba Calcetines interesantes. El profesor de
la clase solo
español. No era un problema porque ¡Bili hablaba
español!
recibió una «A» en la clase de Calcetines
porque hablaba español con el profesor. Ahora, Bili es la presidenta del
planeta Marte y. ¡siempre lleva calcetines interesante!
The article is about Bili's journey to become a unicorn leads to language barriers and disappointment and change in his aspirations eventually leads Bili to become the president of Mars.
What is the translated article into English?Bili wants to be a unicorn. She decides to study at a University of Unicorns. Bili takes a Unicorn History class. the teacher just talks German. Bili doesn't speak German.
Bili receives an "F" in Unicorn History class because he does not understand what the teacher says. Bili no longer wants to be a unicorn because doesn't want to take the Unicorn History class. So, Bili decides that he wants to be a duck.
She decides to study at the University of Las Vegas. Bili takes a swimming class. the teacher of the class only speaks Arabic. Bili doesn't speak Arabic. Bili receives an "F" in Swimming class. Bili no longer wants to be a duck because she doesn't want to take the swimming class.
So, Bili decides that she wants to be president of the planet Mars. She decides to study at Harvard University. Bili takes a very important class. The class is called Interesting Socks. The class teacher only speaks Spanish. It's not a problem because Bili speaks Spanish! bile he receives an "A" in Interesting Socks class because he speaks Spanish with the teacher. Now, Bili is the president of the planet Mars and... he always wears interesting socks!
Read more about Billi journey
brainly.com/question/9918045
#SPJ1
La mayoría de los cubanos llegó a los Estados Unidos para
Answer:
escapar del regimen comunista
Explanation:
Answer:
La mayoría de los cubanos llegó a los Estados Unidos para intentar vivir el tipo de vida capitalista.
Write sentences with the information that is proved please
I know Spanish but this question is giving me a hard time. ¿Qué estrategias se han planeado para disminuir el hambre y la desnutrición en los países en vía de desarrollo?
What strategies have been planned to reduce hunger and malnutrition in developing countries?
Answer:
Respond to the refugee crisis
Advocate for gender equality
Reduce food waste
Invest in disaster risk reduction
Support hygiene and sanitation
Control infestations and crop infections
Enhance crops with biofortification
Explanation:
put in own words
Which city is one of the oldest settlement d in Panama
Answer:
Panamá Viejo
EXPLANATION
¿Qué____ tarea? Fill in the blank
A.Significa
B. Repite
C. Se llama
D. Habla
Which one is correct. I need help
Which pair does not belong?
uva, pera
cereza, platano
mango, platano
pina, cereza
Answer:
cereza, platano
Explanation:
the rest end the same vowel .
pagina 37 del libro de español de 6 grado de primaria
Page 37 of the 6th-grade Spanish textbook contains important language lessons and exercises for primary school students learning Spanish.
Page 37 of the 6th-grade Spanish textbook is an important resource for students studying the Spanish language at the primary school level. This page likely contains lessons, exercises, or reading passages that are designed to help students develop their language skills. It could cover topics such as vocabulary, grammar, reading comprehension, or writing.
To fully understand the content and context of page 37, it is necessary to refer to the specific textbook being used. This page plays a crucial role in the curriculum, providing students with the necessary tools to enhance their understanding and proficiency in the Spanish language.
Learn more about Spanish textbook
brainly.com/question/30259006
#SPJ11
Crea un dialogo usando los saludos. Ocho lineas. Create a dialogue using the spanish greetings. At least 8 lines.
Buenas dias, como estas hoy?
Buena gracias, y yu?
Muy Bueno grascias.
Como te fue en el papel?
No tan malo y tu?
Excelente tengo el 100 por ciento en eso!
!Guau! Buen trabajo amiga.
Select the scenario that relates best to the vocabulary expression blanquear los dientes. zoila wants her teeth cleaned. zoila has a cavity. zoila wants a straighter smile. zoila wants a whiter smile.
Answer: Zoila wants a whiter smile.
Explanation: “Blanquear los dientes” means “to whiten the teeth”.
Entifica el estilo narrativo en la siguiente cita: "Para siempre habría de recordar el instante en que hubo de abandonarla. Cada vez que los recordaba, sentía que su mundo interior se desplomaba y la angustia inundaba su ser"
Answer:
Estilo indirecto.
Explanation:
En la cita se utiliza el estilo narrativo indirecto, ya que las palabras de los personajes no están encomilladas ni se utilizan signos de diálogo. En este estilo narrativo, el narrador presenta lo que dicen los personajes de manera indirecta, con su propia voz y no con la de ellos.
En el estilo narrativo directo, en cambio, el narrador reproduce textualmente lo que dicen los personajes. Por ejemplo: -¡Vete de aquí! -expresó Juan.
23 En tu opinión
Hablemos Say whether you think each description is correct.
Make sure adjectives agree with the nouns they modify.
MODELO la pizza/bueno
Sí, la pizza es buena./No, la pizza no es buena.
1. las películas de aventuras/ 5. las películas de terror/
fenomenal
formidable
2. los libros de misterio/pésimo 6. la comida china/malo
3. el helado/horrible
7. las verduras/delicioso
4. los libros de amor/tonto 8. los deportes/divertido
Answer:
1. las películas de aventuras/ fenomenal
Si, las películas de aventuras son fenomenales
No, las películas de aventuras no son fenomenales
2. los libros de misterio/pésimo
Si , los libros de misterio son pésimos
No, los libros de misterio no son pésimos
3. el helado/horrible
Si, el helado es horrible
No, el helado no es horrible
4. los libros de amor/tonto
Si, los libros de amor son tontos
No, los libros de amor no son tontos
5. las películas de terror/ formidable
Si, las películas de terror son formidables
No, las películas de terror no son formidables
6. la comida china/malo
Si la comida china es mala
No, la comida china no es la mala
7. las verduras/delicioso
Si, las verduras son deliciosas
No, las verduras no son deliciosas
8. los deportes/divertido
Si, los deportes son divertidos
No, los deportes no son divertidos.