write the correct definite article before each noun. then write each article and noun in the correct column. 1. hombre 2. profesora 3. chica 4. pasajero 5. mujer 6. conductora 7. chico 8. pasajera 9. profesor masculino feminino ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ____________ ___________ ____________ ____________

Answers

Answer 1

Answer:

1. hombre (man) → masculino

2. profesora (teacher, professor) → femenino

3. chica (girl) → femenino

4. pasajero (passenger) → masculino

5. mujer (woman) → femenino

6. conductora (conductor) → femenino

7. chico (boy) → masculino

8. pasajera (passenger) → femenino

9. profesor (teacher, professor) → masculino

Answer 2

The correct definite article can be placed before each noun as:

then write each article and noun in the correct column

hombre man ( masculino) profesora teacher (femenino)chica girl ( femenino)pasajero passenger ( masculino) mujer woman (femenino) conductora conductor ( femenino)chico boy ( masculino)pasajera passenger (femenino)profesor professor (masculino)

What is an article?

An article can be regarded as words that is used before nouns or noun . They can serves as kind of adjectives, and these articles are; A,AN,THE.

Therefore, from the answer, the correct articles are been linked correctly in the spanish.

learn more about article at: https://brainly.com/question/25759088

#SPJ2


Related Questions

Listen to the conversation between Camilo and Sofia and complete Sofia's schedule.
Hora
9:00-10:00
10:00-11:00
11:00-12:00
12:00-1:00
1:00-2:00
2:00-3:00
3:00-4:00
4:00-5:00
Lunes
Martes
0:00/1:07
Miércoles
Jueves
I
Viernes

Answers

De acuerdo con la información, Sofía tiene las siguientes actividades: reunión a las 9:00am, clase de yoga de 11:00 am a 11:00 am, reunión virtual de 11:00am a 12:00 pm.

¿Cómo completar la agenda de Sofía?

Para completar la agenda de Sofía debemos leer la conversación e identificar las actividades que va a realizar Sofía ese día. De acuerdo con lo anterior, va a realizar las siguientes actividades:

Asistir a una reunión a las 9:00amAsistir a clase de yoga de 11:00 am a 11:00 amAsistir a reunión virtual de 11:00am a 12:00 pm.Almuerzo de 1:00pm a 2:00pmRealizar llamadas importantes de 2:00pm a 3:00pmAsistir a compromiso importante a las 5:00pmIr a dormir a partir de las 11:00pm

Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la conversación completa:

Camilo: Hola Sofía, ¿cómo estás?

Sofía: Hola Camilo, estoy bien gracias. ¿Y tú?

Camilo: Estoy bien también. ¿Qué planes tienes para hoy?

Sofía: Hoy tengo una reunión a las 9:00 am, luego tengo una clase de yoga de 10:00 a 11:00 am. Después, tengo una reunión virtual de trabajo de 11:00 am a 12:00 pm.

Camilo: ¡Vaya! Eso suena bastante ocupado. ¿Tienes tiempo para almorzar?

Sofía: Sí, tengo una hora de almuerzo de 1:00 pm a 2:00 pm. Después, tengo una llamada importante de 2:00 pm a 3:00 pm, pero estaré disponible a partir de las 3:00 pm.

Camilo: Genial, quizás podríamos encontrarnos después de tu llamada. ¿Qué te parece si nos vemos a las 4:00 pm?

Sofía: Sí, puedo hacer eso. Pero tengo que recordarte que tengo un compromiso a las 5:00 pm, así que no puedo quedarme mucho tiempo.

Camilo: No hay problema, no quiero interrumpir tus planes. ¿A qué hora sueles acostarte?

Sofía: Normalmente me acuesto a las 11:00 pm, pero anoche me quedé hasta la 1:07 am viendo una película.

Camilo: ¡Wow! Eso es tarde. Bueno, entonces mejor nos vemos a las 4:00 pm para que puedas descansar temprano.

Sofía: Sí, suena bien. Nos vemos a las 4:00 pm entonces.

Aprenda más sobre conversación en: https://brainly.com/question/29474009

#SPJ1

5. a scientist collected a sample of sedimentary rock from a high elevation in the
himalaya mountains. using what he knows about the rock cycle and how major
landforms are created on earth, what could the scientist infer about how the
sedimentary rock became part of this mountain range?
a pressure from when the mountain formed created the sedimentary rock.
(b
a seabed was lifted up and the sedimentary rock became part of the
mountain range.
water or wind carried the sedimentary rock from another location and
deposited it in the mountain range.
d several lava flows from the top of the mountain cooled and enclosed the
sedimentary rock in the mountain range.

Answers

El científico podría inferir que un lecho marino fue elevado y el sedimento se convirtió en parte de la cordillera montañosa.

you used to eat ice cream into spanish?
Answer Tú comías helado

Answers

Answer: tú comías helado antes

Explanation: Antes means before or in the past

Answer tú comías helado


Explanation

which 2 english letters are foreign in the spanish alphabet

Answers

Answer:

 K, W

Explanation:

K, W.

 Are foreign letters in the spanish alphabet.

..

do you like ____ music?

Answers

Answer:

¿te gusta la música?

Explanation:

in Spanish is it.

Los _______ están en ______. Antes $45. Ahora $16,99. Fill in the blanks

Answers

According to the information, the words that complete the sentence are pantalones and descuento.

How to identify the words that are missing in the sentence?

To identify the words that are missing in the sentence, we must carefully read the available part and identify the idea they are expressing. In this case they are expressing that an item is on discount. Therefore, we can complete the sentence with any noun of an object and the word discount. So, the sentence would be like this:

Los pantalones están en descuento. Antes $45, ahora $16,99.

Learn more about Spanish language in: https://brainly.com/question/25793113

#SPJ1

Nombre Fecha Dos acciones pasadas en la misme frase Complete with the correct preterite or imperfect form of the indicated verbs. 1. Yo 2. ¿ 3. Yono 4. Paco siempre 5. Pero si uno no le 6. Yo impresora. (querer, imprimir, sacar) entrar en línea e clic con el ratón. (querer, hacer) tú la red cuando tu móvil? (navegar, sonar) el documento y lo . (necesitar, borrar) muchos correos electrónicos y los enseguida. (recibir, leer) , lo enseguida. (interesar, borrar) una copia dura de mi boleto electrónico. Lo y lo

Answers

The verbs to complete the sentences are: 1. quería, hice; 2. navegabas, sonó; 3. necesitaba, borré; 4. recibía, leía; 5. interesaba, borraba; 6. quería, imprimí, saqué.

How to identify the verbs to complete the sentences?

To identify the correct verbs to complete the sentences, we must look at the author's intention in each sentence to identify if it is the preterite or imperfect form of the verb. Additionally, we must correctly conjugate the verb to match the number and gender of the subject.

According to the above, the sentences would be as follows:

1. Yo quería entrar en línea e hice clic con el ratón. (querer, hacer)

2. ¿ tú navegabas la red cuando sonó tu móvil? (navegar, sonar)

3. Yo no necesitaba el documento y lo borré. (necesitar, borrar)

4. Paco siempre recibía muchos correos electrónicos y los leía enseguida. (recibir, leer)

5.Pero si uno no le interesaba, lo borraba enseguida. (interesar, borrar)

6. Yo quería una copia dura de mi boleto electrónico. Lo imprimí y lo saqué de la impresora. (querer, imprimir, sacar)

Learn more about past tense in: https://brainly.com/question/15892426

#SPJ1

Nombre Fecha Dos acciones pasadas en la misme frase Complete with the correct preterite or imperfect

la familia quiere dar ________ a los muertos?

Answers

Hello..!

La familia quiere dar flores a los muertos?

\( \red{\sf \underline {\underline{Explantation: }}}\)

Dar flores o pan a los muertos es una costumbre que según es para aquella persona que ha fallecido las cuales, la flor representa al afecto por la persona que ha fallecido y por su familia.

Answer:

Ofrenda.

Explanation:

La familia quiere dar ofrenda a los muertos.

...

d. write out the following numbers 14. 1.864 = enter answer 15. 27.349 = enter answer 16. 129 = enter answer 17. 1.000.000 = enter answer

Answers

Answer:

Answer 18.

Explanation:

According to the order of the number, the next number will be 18.

Look at the image, read, and select the correct option.

Image 01, Clock showing eleven fifty five. Image 02, Clock showing five after twelve. Image 03, Clock showing nine thrity. Image 04, Clock showing three fifty.

Match Term Definition
It's twelve minus five. A) Image 03
It's half past five. B) Image 01
It's half past nine. C) Image 04
It's four minus ten. D) Image 02

Answers

The answer D.image 02 hope this helps

Fill in the following sentence with the appropriate adjective. Azucena tiene los dientes ______.
amarillos
roto
bonito

Answers

Amarillos- is the answer
The answer is Amarillos.!!.!.!!.!.!.

¿Cuáles opciones constituyen platos principales?

Hay más de una respuesta correcta. Elige todas las opciones correctas.

Responses

paellapaella

totopos de maíztotopos de maíz

cordero asadocordero asado

guarniciónguarnición

buey a la borgoñesa

Answers

Las opciones que constituyen platos principales son:\

PaellaCordero asadoBuey a la borgoñesa

¿Qué son los platos?

En la gastronomía, un plato principal es el plato principal de una comida que se consume después de los aperitivos, entradas o primeros platos. El plato principal puede ser un plato único o consistir en varios platos que se sirven juntos.

En este caso, las opciones que se presentan son platos principales comunes en diferentes cocinas.

La paella es un plato español que se hace con arroz, azafrán, verduras y mariscos o carne. Es un plato tradicionalmente servido como plato principal en España.

El cordero asado es un plato común en muchas cocinas, en el que se cocina un cordero entero en el horno o en una parrilla. Se suele servir con guarniciones como patatas, verduras o ensaladas.

El buey a la borgoñesa es un plato francés que se elabora con carne de buey cocida a fuego lento en una salsa de vino tinto y verduras. Es un plato contundente que suele ser el plato principal en una comida.

Read more about dishes here:

https://brainly.com/question/25884013

#SPJ1

De que talla es esta camisa? Is this grammatically correct?

Answers

Answer: Yes, because it is telling us what size is the shirt.

Explanation: Well, that actual translation is, "what size is this shirt?" It would be grammatically incorrect if it was," Que talla es la camisa?." or "¿what size is shirt?"

Diego______materiales escolares.
A. paga
B. habla
C. necesita​

Answers

the correct answer it’s C

Answer:

necesita

Explanation:

Diego necesita materiales escolares.


NEED HELP ASAP
2.
3.
4.
5 Elige.
Select the word or phrase that best completes each sentence.
5.
es un famoso pintor cubista.
La Alhambra es una fortaleza
El Hostal de los Reyes Católicos está en
El templo de la Sagrada Flamilia está en
Diego Velázquez es un

Answers

The words that complete the sentences are  Diego Velázquez es un famoso pintor cubista, la Alhambra es una fortaleza en Granada, el Hostal de los Reyes Católicos está en Santiago de Compostela y la Sagrada Familia es un templo en Barcelona.

What do these concepts refer to?Diego Velázquez is famous painter of the Spanish Golden Age, known for his realistic portraits and masterful use of light and color.The Alhambra is a fortress and palace located in Granada, Spain, built during the medieval Muslim era of the Iberian Peninsula. It is known for its Arab-Andalusian architecture and decoration.The Hostal de los Reyes Católicos is a historic hotel located in the city of Santiago de Compostela, in Galicia, Spain. It was built in the 15th century by order of the Catholic Monarchs and has been used as a hospital, hospice, and currently as a hotel.The Sagrada Familia is a Catholic temple located in Barcelona, Spain, designed by the Catalan architect Antoni Gaudí in the Modernist style.

Learn more about Spain in https://brainly.com/question/16884285

#SPJ1

Answer:

Explanation:

Diego Velázquez es un famoso pintor cubista.

La Alhambra es una fortaleza que se encuentra en Granada.

El hostal de los Reyes Católicos está en Santiago de Compostela.

El templo de la Sagrada Familia está en Barcelona.

...

1. Mis amigos
2. Yo.
3. Mi prima
4. Nosotros
5. Tú
salsa.
música y
en español con mis amigos de México.
pastel.
fotos de otras fiestas.
mucho.

Answers

Answer:

Explanation:

A mis primos les gusta bailar salsaA mí me gusta escuchar músicaA mi prima le gusta hablar en español con mis amigos de México.A nosotros nos gusta ver fotos de otras fiestas.A ti te gusta mucho el pastel.

¿Qué tienen?
Habla con tu compañero(a) sobre lo que ustedes y otras personas tienen.
(Talk about what you and other people have.) A
modelo: tú: ¿un perro?
1. el (la) maestro(a) de español:
¿estudiantes serios?
2. tú: ¿una bicicleta?
. tu amigo(a): ¿el pelo castaño?
. tú: ¿hermanos o hermanas?
¿Tienes
un perro?
B
Sí,
(No, no) tengo
un perro.
5. tú y tus amigos: ¿mucha tarea
todos los días?
6. tus amigos: ¿una computadora
en casa?

Qu tienen?Habla con tu compaero(a) sobre lo que ustedes y otras personas tienen.(Talk about what you

Answers

Answer: am I supposed to translate it?

That have?

Talk with your partner about what you and other people have.

(Talk about what you and other people have.)

model: you: a dog?

1. the Spanish teacher:

serious students?

2. you: a bicycle?

. your friend: brown hair?

. you: brothers or sisters?

You have

a dog?

B.

Yes,

(No, I do not have

a dog.

5. you and your friends: a lot of homework

every day?

6. your friends: a computer

at home?

Explanation:

stan bts

I dont have a dog or a bicycle . I have brothes and sisters and brown hair I do have a computer and a lot of homework

Tú: ¿El(la) maestro(a) de español tiene estudiantes serios?

Compañero(a): Sí, el(la) maestro(a) de español tiene estudiantes serios.

Tú: ¿Tienes una bicicleta?

Amigo(a): No, no tengo una bicicleta.

What is the  sentence

The conversation is structured as a series of questions and answers between "Tú" (you) and your "Compañero(a)" (companion/friend). The context is about discussing what you and other people have.

You start by asking what your companion has ("¿Qué tienes?") and explaining that you should talk about what you and others have. You ask if your companion has a dog, and they respond affirmatively that they do have a dog.

Read more about sentence here:

https://brainly.com/question/24320025

#SPJ3

how do you say hey because i wabt to learn​

Answers

In espanish it
Hey=oye
It’s oye

Answer:

please give me brainlist and follow

Explanation:

we can say oye in Spanish

Read the conversation and fill in the blanks with the correct verb forms.
**Remember these are Stem-Changing verbs.
Mimi: ¡Hola! ¿Cuántos años 1.___________ tú ? (tener)
Ricardo: Pues yo 2.____________ (tener) quince años.
Mimi: Muy Bien! Yo 3.___________ (venir) a tu fiesta de cumpleaños mañana.
Ricardo: ¡Excelente! Mis amigos 4.____________ (venir) también.

Answers

1. tienes
2. tengo
3. vengo
4. vienen

Tengo cinco amigos conmigo soy una palabra femenina pero termino en qué parte del cuerpo soy. What part of the body is she describing

Answers

The answer to this riddle is "hand". Although the question refers to a feminine word, the answer has no gender. It is a part of the body that we all have, whether male or female.

What is the comal used for?

Answers

It is used for cooking tortilla’s :)

Answer:

A comal is a flat griddle traditionally crafted from clay, but now usually made of cast iron, steel, aluminum, and other materials. It is mostly used in South and Central America and in Mexico to make tortillas.

Explanation:

Which of the following types of theories suggest that illness is caused by an individual's genetic background, rather than lifestyle? Background Theories Life Theories Genetic Theories Lifestyle Theories

Answers

The type of theory that suggests that illness is caused by an individual's genetic background, rather than lifestyle, is Genetic Theories. Option C is correct.

What is the genetic theory?

It is an approach that relates the onset of diseases to the individual's family history, that is, some individuals will be more predisposed to developing certain types of disease due to their genetic variation.

Therefore, in this approach, lifestyle is not so important, rather the individual's genetics, but there are approaches that believe that such genetic factors and lifestyle are complementary to the meaning of the appearance of diseases.

Find more about genetic theory at:

https://brainly.com/question/378300

#SPJ1

SALUDOS Y DESPEDIDAS (Greeting and Goodbyes) - Textbook page

2

ACTIVIDAD 1 iHola, amigos! Read Textbook - page 2 to complete this section.

It's your first day back at school./ How will you greet your friends and teachers?

1.José, anytime

2. Marta, at 10 A.M.

I

3. Ricardo, at 2 P.M.

4. Ms. Costa, at an evening orientation meeting

5. Mr. Suårez, at 8:30 A.M.

6. Anita, at 4 P.M.

Answers

Answer:

1. Hola Jose! Como estas?

2. Buenos Dias Marta!

3. Hola Ricardo, Que bonito esta el clima!

4. Buenas tardes Ms.Costa, Como a estado?

5. Buenos Dias Mr. Suarez!

5. Hola Anita, Como te la has pasado?

Explanation:

I tried to make them all different.

I really don’t get this can someone help me

I really dont get this can someone help me

Answers

Answer:

Yo soy alto

tu eres alta

usted es alto

el es alto

ella es alta

nosotros somos altos

nosotras somos altas

ustedes son altos

ellos son altos

ellas son altas

The first part of this assignment tells you what goes on in the first line.  

for the seccond line it stays as alto for I,you,he, and usted, just add a s for the plural conjugations and for the femenine like she is alta and add a s for like nosotras which is we but like for a group of females.

Does that make sense? if not just let me know ill try to explain it further.

LEER HABLAR - ESCRIBIR
2 Forma frases. Form sentences.
1. los jugadores / empezar a jugar
2. los dos equipos / querer ganar
3. el equipo de Javier / querer ganar
4. Javier / querer meter un gol
5. el portero / querer bloquear el balón
6. el equipo de Javier / perder

Answers

Here’s the answers , please give me a thanks ❤️
1 los jugadores empezaron a jugar
2 los dos equipos quieren ganar
3 el equipo de Javier quiere ganar
4 Javier quiere meter un gol
5 el portero quiere bloquear la pelota
6 el equipo de Javier perdió

¿Qué opinión de la mujer expresa Batricio al enterarse de que su mujer ha
relaciones carnales con don Juan?
• ¿Quiénes otros en la obra han expresado la misma noción anteriormenti
•Explica la metáfora de la campana (vv. 91-110).
2. ¿Qué le hace Aminta prometer a don Juan antes de permitirle gozar
(vv. 310-327)?
• Explica la ironía de las respuestas de don Juan.
• ¿Es una prefiguración de lo que va a pasar al final?
3. ¿Cómo funcionan el clima y el mar en el encuentro entre Isabela y Tisbea
• ¿Cómo contribuye este tono al espíritu de la escena?
• Que una pareja de dos chicas de la clase represente la escena a la clase l
haberla practicado.
4. ¿Cuál es el segundo título de esta obra?
• ¿En qué verso empieza esta 'segunda parte' del drama?
5. Don Juan pasa por varios cambios de temperamento en este acto. ¿Cómo reacciona cuando Catalinon le dice que todo el mundo se ha enterado de sus burlas y que lo andan buscando para vengarse? •¿Que actitud asume ante la tumba de don Gonzalo?
•¿Que postura toma don Juan cuando llega el espectro de don Gonzalo a su venta?
. Pero ¿qué confiesa don Juan después de que se marcha don Gonzalo?
• ¿Qué parece indicar estas emociones diferentes de la personalidad de don Juan?
6. La comedia del Siglo de Oro no contiene acotaciones, de modo que el director o el lector tiene que saber lo que está pasando por medio del diálogo. ¿Qué ha hecho don Juan para que Catalinón diga "una muela / en la boca me has rompido"?
7. Explica la alteración entre el Duque Octavio y don Diego (vv.917-970).
• ¿Qué les dice el rey?
• ¿Qué tiene que hacer Octavio a fin de cuentas?
8. Don Juan le da su palabra a don Gonzalo de que acudirá a su invitación de cenar con él. ¿Cómo reacciona don Juan cuando don Gonzalo pone en tela de juicio su
palabra de honor? Explica la ironía.
. Más adelante, Catalinón trata de disuadir a don Juan de ir a la cena, pero ¿por qué insiste en ir don Juan? Otra vez, explica la ironía.
9. ¿Qué dificultades en representación se presentan en esta segunda parte del drama?
• Con un compañero, haz el papel de director técnico de la obra. ¿Cómo llevarías a cabo estos retos técnicos? Luego que la clase escoja la mejor idea.
10. ¿Por qué se le niega a don Juan el acto de contrición?
• ¿Qué parece ser la postura de Tirso respecto a este discurso teológico?
•¿Estás de acuerdo de que don Juan no merece el perdón?
11. La personalidad de don Juan es muy compleja. Expresa en grupo tu postura
respecto a lo siguiente con ejemplos y razones:
•¿Crees que don Juan es malo por naturaleza?
• ¿Es ingenuo e inmaduro?
• ¿Es listo o no?
•¿De qué privilegios confía don Juan?
•¿Hay gente hoy día que comete barbaridades creyendo que sus privilegios le van a defender?
•¿Crees que don Juan es adicto al sexo?
• ¿Es don Juan inseguro de sí mismo?
•¿Qué características tiene que lo hacen humano?
Que cada grupo comparta sus opiniones con la clase.

Answers

Basada en la obra "El burlador de Sevilla" de Tirso de Molina, cuando Batricio se entera de que su mujer le ha sido infiel con don Juan, expresa una opinión negativa de las mujeres en general, llamándolas a todas "desleales" e "infieles". Esta opinión también la expresan otros personajes de la obra, como Tisbea y Aminta.

¿Quién es Don Juan?

El famoso libertino español ficticio Don Juan, también conocido como Don Giovanni, pasa toda su vida cortejando mujeres.

La metáfora de la campana en los versículos 91-110 se refiere a la idea de que las acciones de don Juan han causado una perturbación en el orden natural de las cosas, como el sonido de una campana que suena fuera de ritmo. Batricio compara a don Juan con la campana y le advierte que las consecuencias de sus acciones pronto lo alcanzarán.

Antes de permitir que don Juan tenga relaciones sexuales con ella, Aminta le hace prometer que se casará con ella. La ironía de las respuestas de don Juan es que hace la promesa sin sinceridad, sabiendo que no tiene intención de cumplirla. Esto presagia el final de la obra, donde las acciones de don Juan lo alcanzan y es castigado por su comportamiento engañoso.

El clima y el mar en el encuentro entre Isabela y Tisbea reflejan las emociones tumultuosas de los personajes. El mar tormentoso representa la ira y la agitación de Tisbea, mientras que el mar en calma representa la inocencia e ingenuidad de Isabela. El tono de la escena es tenso y dramático, lo que contribuye al espíritu general de la obra.

El segundo título de la obra es "El convidado de piedra". Esta segunda parte del drama comienza en el versículo 1554.

Los cambios de temperamento de Don Juan a lo largo de la obra muestran su compleja personalidad. Cuando Catalinon le dice que todos se han enterado de sus burlas y buscan venganza, don Juan reacciona con miedo e intenta huir. Ante la tumba de Don Gonzalo, adopta una actitud sombría y arrepentida, pero cuando llega el fantasma de Don Gonzalo, muestra desafío y arrogancia.

Después de que el fantasma se va, confiesa sentirse culpable y asustado, lo que indica una sensación de remordimiento. Estas diferentes emociones muestran que don Juan no es un personaje unidimensional sino que tiene una personalidad compleja y matizada.

Don Juan ha golpeado a Catalinon en la boca, haciéndole romper un diente. Esta es una manifestación física del abuso y maltrato verbal que don Juan a menudo inflige a su sirviente.

El altercado entre el duque Octavio y don Diego muestra la lucha de poder entre los dos personajes. El rey les dice que quien mate a don Juan recibirá una recompensa, lo que lleva a un enfrentamiento entre los dos hombres. Al final, Octavio es quien mata a don Juan, cumpliendo la profecía de que encontraría su fin a manos de un hombre de sangre real.

Cuando don Gonzalo cuestiona la palabra de honor de don Juan, don Juan reacciona con indignación y arrogancia, insistiendo en que su palabra es su vínculo. La ironía es que don Juan tiene un historial de romper promesas y engañar a la gente, lo que hace que su reclamo de honor e integridad sea muy sospechoso. Más tarde, cuando Catalinon trata de disuadirlo de ir a cenar con don Gonzalo, don Juan insiste en ir a pesar del peligro, mostrando una vez más su exceso de confianza y arrogancia.

La segunda parte de la obra presenta varios desafíos técnicos para un director, incluida la necesidad de decorados y vestuario elaborados para representar los diferentes escenarios y personajes. El uso de efectos especiales, como la aparición del fantasma de Don Gonzalo, también añade dificultad a la puesta en escena de la obra. Una posible solución a estos desafíos sería utilizar un diseño innovador de iluminación y sonido para crear una atmósfera más atractiva.

Read more about Don Juan here:

https://brainly.com/question/7185232

#SPJ1

En la oración: “El FMI (Fondo Monetario Internacional), tiene una explicación: la caída del precio del petróleo.” Está(n) mal ubicado(a)(s):

Answers

La primera coma y los dos puntos están mal hubicados.

¿Que está mal hubicado en la oración?

Tenemos la oración “El FMI (Fondo Monetario Internacional), tiene una explicación: la caída del precio del petróleo.”

Hay multiples cosas mal hubicadas en dicha oración, lo primero es la primera coma, esta es innecesaria.

"El FMI (Fondo Monetario Internacional) tiene una explicación: la caída del precio del petróleo."

Tambien podriamos decir que los dos puntos estan mal usados, ya que en general los usamos para enlistar, podriamos reescribir esto usando una coma o punto y coma en ese lugar, asi obtenemos:_

"El FMI (Fondo Monetario Internacional) tiene una explicación; la caída del precio del petróleo.

Aprende más sobre puntuación en:

https://brainly.com/question/92653

#SPJ1

Complete the following sentences with the appropriate reflexive pronoun.

Complete the following sentences with the appropriate reflexive pronoun.

Answers

Answer:

1. me.

2. se.

3. se.

4. nos.

5. te.

Explanation:

1. Yo me acuesto a las once.

2. Juan se afeita cada mañana.

3. María se quita el suéter.

4. Nosotros nos cepillamos los dientes.

5. ¿Porqué no te peinas?

...

¿Sabe dónde hay un buen restaurante? No, no hay por aquí. ¿Quieres de comer? No, gracias. No quiero . Y yo no quiero comer . El Sr. Sánchez es peruano boliviano. Carlos se levanta temprano porque nunca se acuesta después de las diez. No hay estudiante que quiera escribir cinco trabajos en una semana. A Lourdes le gusta el vino blanco, y a mí . ¿No viste a de tus hermanas ayer?

Answers

Answer:

¿Sabe alguien dónde hay un buen restaurante?

No, no hay nada por aquí.

¿Quieres algo de comer?

No, gracias. No quiero nada.

Y yo no quiero comer tampoco .

El Sr. Sánchez no es ni peruano ni boliviano.

Carlos siempre se levanta temprano porque nunca se acuesta después de las diez.

No hay ningun estudiante que quiera escribir cinco trabajos en una semana. A Lourdes le gusta el vino blanco, y a mí tambien .

¿No viste a ninguna de tus hermanas ayer?

Explanation:

I hope this help :)

Actividad
Tenemos la siguiente cantidad de
chicles en el empaque
Las hermanas quieren repartirlos
Tomando en cuenta la fracción que
cada una pide ¿Cuántos chicles
sobrarán?
Escrie la cantidad de chides que le
toca a cada una​

Answers

Teniendo en cuenta la fracción que cada hermana pide, se espera que sobren un total de 4 chicles.

¿Cuántos chicles pidió cada una?

Hermana 1: 2/4

Ahora calculemos 2/4 de 28 chicles para esto dividamos por el denominador y multipliquemos por el numerador.

28 / 4 = 7 x 2 = 14

Hermana 2: 5/14

Para calcular el número de chicles se repite el proceso anterior:

28/14 = 2 x 5 =10

¿Cuántos chicles pidieron en total y cuántos sobran?

Total de chicles que pidieron las hermanas: 10+14 = 24

Chicles sobrantes: 28-24 = 4 chicles

Nota: Esta pregunta está incompleta, aquí está la pregunta completa:

Tenemos la siguiente cantidad de

chicles en el empaque 28. Las hermanas quieren repartirlos, una pide 2/4 y la otra 5/14.Tomando en cuenta la fracción que cada una pide ¿Cuántos chicles sobrarán?

Aprenda más sobre fracciones en https://brainly.com/question/28021779

#SPJ1

Other Questions
Mathrade> Y.9 Solve two-step equations: complete the solution GK72(p+ 4) = 12P + 4 =Social studiesComplete the process of solving the equation.Fill in the missing term on each line. Simplify any fractions.SubmitRecommendationsDivide both sides by 2Subtract 4 from both sides You observe the h-beta line in a star at a wavelength of 483.5 nm. what is the velocity of the star relative to you? The piece above is called, The Portuguese, by Georges Braque. Braque used zigzag lines as his primary element in this piece, in order to suggest _____(1)_____ and _____(2)_____. a. (1) confusion; (2) action b. (1) depth; (2) vibrancy c. (1) dimension; (2) form d. (1) mood; (2) direction why should you cool temperature control for safety food (tcs) quickly? The interval of convergence of the power series xn+1 n=o n24" is (-4,4]. Select one: : True False what is the formula for measuring the price elasticity of supply? multiple choice 1 percentage change in quantity demanded/percentage change in price percentage change in quantity supplied/percentage change in income percentage change in quantity demanded/percentage change in income percentage change in quantity supplied/percentage change in price Eliminate the parameter t to rewrite the parametric equation as a Cartesian equation. Sx (t) = -t ly(t) =++3 y = Sawyer picks a negative number what is ture about the opposite of the number What is the image of (-2, 6) after a dilation by a scale factor of 1/2 centered at theorigin? Michelle is always able to understand the nuances of a social situation and to adapt her behavior accordingly. This description suggests that Michelle is Suppose the real risk-free rate is 3.50%, the average future inflation rate is 2.25%, a maturity premium of 0.08% per year to maturity applies, i.e., MRP = 0.08%(t), where t is the years to maturity. Suppose also that a liquidity premium of 0.5% and a default risk premium of 0.85% applies to A-rated corporate bonds. How much higher would the rate of return be on a 10-year A-rated corporate bond than on a 5-year Treasury bond? What theme can be found in "Ah, Are You Digging on My Grave?" After a skiing accident, during which 70-year-old bill hit his head on a tree, he could not remember how he got on the mountain in the first place. This is an example of Q8. For your final project you were not happy with the way your team collected data. You wanted to repeat the study specifically to decrease the type 2 error rate. Which of the following would be the correct approach? a. Increase the sample size. b. Increase the standard deviation of the sample. c. Decrease alpha. d. Consider a smaller effect size. e. None of the other options are true. The _______ of a play is a universally applicable generalization based on the condensation of the plot. Which level of scientific understanding refers to observing the correlation between two variables? In the formulas for constructing interval estimates based on sample proportions, the expression Pu (l - Pu) has a maximum value of What is the difference between a population and a sample? Give an example of each. an employee is eligible to qualify for the family and medical leave act benefits if the employee has worked at least question 20 options: 1,500 hours during the previous 12 months. 1,250 hours during the previous 12 months. 2,500 hours during the previous 12 months. 2,250 hours during the previous 24 months. 3,000 hours during the previous 24 months. because ______ enlarges the teams knowledge resources and can enhance the options it is able to consider, it can enhance creativity and problem solving.